hoeveel baaltjes hemparade in stal van 3x3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

happy2014

hoeveel baaltjes hemparade in stal van 3x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 10:53

Hallo allemaal,

Omdat mijn paard waarschijnlijk allergische bronchitus heeft, ga ik over op hemparade. Ik sta op een all in stal waar atlijd gemest etc werd, dus geen idee hoe dat moet. Weten jullie hoeveel baaltjes (van 15 kilo) ik er in moet doen, hoe dat met mesten moet, moet ik een laag laten staan of elke week helemaal leeg halen?

Alvast bedankt!

Groetjes Barbara

mammaslamma

Re: hoeveel baaltjes hemparade in stal van 3x3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:24

Ik heb aubiose, denk dat dat hetzelfde is, werkt als volgende,
In een schone lege box gaan ong 4 pakken, je haalt poep iedere dag weg en harkt het een beetje aan, iedere week een nieuw pak erbij en na ongeveer een maand wordt de bodem wat vaster, zo laten, niet eruit halen, gewoon daarop verder gaan met iedere week een pak.
Na ong een maand of 3 a 4 hele boel eruit halen en opnieuw beginnen.
Werkt echt super en je hebt weinig afval, maar nooit de natte plekken eruit halen, of hij moet wel erg op een plek plassen, maar dat vormt de ondergrond van je potstal,
Succes

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 11:38

Hoi mammaslamma,

Dank je wel voor de nuttige info, ik ga het spul vanmiddag gelijk halen!! Weet je misschien ook of je dat spul bij het grof vuil/vui kan lozen ofzo, mijn pensionstal wil het namelijk niet afvoeren

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:27

Ik denk dat je het beter naar een boer of een moestuin bv kunt brengen. Mensen zijn vaak erg blij met vlas en hennep omdat dat naar verhouding meer stront en minder strooisel is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:31

Groene container kan meestal wel.
Sommige gemeentes niet, maar gewoon proberen...... Knipoog

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:47

Nadeeltje is alleen wel dat groene containers nogal snel vol raken Clown Bij ons worden die dingen maar eens in de 2 weken geleegd en daar red ik het niet mee