Nou heeft Navy als Draver een veel snellere draf dan Tiko als Tinker. Het gevolg is dus dat Tiko het grootste deel van de rit boven zijn tempo loopt, of in galop zit terwijl ik draaf. Natuurlijk niet zo fair tegenover hem.
Nou willen we deze zomer een terktocht maken, wat in mijn ogen niet gaat met dit probleem. 5 dagen lang, 40 km per dag boven zijn tempo lopen is vragen om problemen. Jammer, maar dat valt dus af.
Maar, moet buitenrijden dan ook niet ´stoppen´? Ook daar loopt hij langere afstanden (en uren, soms zo´n 5 uur!) boven zijn tempo. Navy inhouden is ook weer forceren, dan gaat ze huppelpasjes maken om achter Tiko te kunnen blijven, en dat lijkt me erg slecht voor de benen, rug en gewrichten. Het lijkt me niet gezond, een keertje is natuurlijk niet erg, maar hier gaat het over zo´n 2 keer per week. Ontspannen gaat dan dus niet. Een aantal km kan dat wel, maar ergens ligt de grens, lijkt mij.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Hoe lossen jullie dit op? In stap zit er binnen een paar minuten al gauw 200 meter tussen. In draf is dit probleem er ook, maar galopeert Tiko vaker, en in galop is Navy natuurlijk weer sneller.
Ben benieuwd,
Groetjes

trekt mij niet geheel. Ik vond het leuker met z´n tweeën, en alleen mag ik hoogstwaarschijnlijk niet. Het is toch zo dat jij daar in je eentje op je paard rijdt, misschien wel ´s avonds.. en ja.. Enge mannen zat (zie Jurga´s topic...