probleem met voet op tillen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

waterval123

probleem met voet op tillen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 19:22

Weet niet of het hier goed staat, verplaats het ander even Bloos

Als ik bij m'n paard der hoeven uit wil krabben lijkt wel of ze het eng vind.
Haar voor benen zind ze geen probleem maar haar achter benen is egt een ramp.
zodra je er maar aan dacht haalde ze al uit.
nou ik toch maar steeds blijven proberen (dom dom ik weet het maar gOed heb uiteindelijk wel iets bereikt Haha! )
eerst alleen met een borstel stond ze wel te trippelen maar ging toch wel, daarna met m'n hand alleen maar er over heen vrijven ging in eerste instantsie al niet!
maar ze accepteerde het al steeds beter na vaak oefenen.
soms stapt ze nog wel wat op zij maar ze haald niet meer uit.
En nou als ze een goede bui heeft houd ze uhm braaf omhoog zonder gedoe (niet zo lang maar ze doet het en dat is egt al heel iets voor haar Pling )
Maar bij een ander/ hoefsmit doet ze het niet ik laat iemand anders het ook gewoon bij haar oefen (als ze het zelf willen proberen) (ze vertrouwt verder ook niemand dan mij al word dat ook al wel beter.)
Nou was mijn vraag weten jullie misschien na aanleiding van dit verhaal wat het kan zijn?

Homerun

Re: probleem met voet op tillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:29

Vaak valt niet meer precies te achterhalen waarom een paard iets niet doet, of je moet het met dat paard mee hebben gemaakt. Over het algemeen heeft het paard dan wel eerder een slechte ervaring gehad met het optillen van de benen. Ik ben van mening dat zoals jij het oplost, met veel geduld en oefenen, het uiteindelijk weer een heel eind goed zal komen. Je paard moet gewoon weer veel positieve ervaring opdoen.