Mijn fjord begint zijn manen te schuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Mijn fjord begint zijn manen te schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 14:53

Hallo,

Mijn fjorden merrie heb ik laatst een hele mooie coupe gegeven en nu schuurt ze toch haar hele manen naar de knoppen..
Heb geen shampoo of dergelijke gebruikt alleen water !!
Aan de ene kant heeft ze een stuk witte manen weg geschuurt en nu toen ik vandaag kwam stonden al haar manen alle kanten op en ook echt niet meer in model te krijgen echt alsof ze recht tegen een muur heeft aangeschuurt..
Maar dit kan geen zomer exceem zijn hier heeft ze nooit last van gehad en ook is het de laatste tijd niet meer echt mooi weer..
Wat kan dit zijn ??
Moet ik gewoon afwachten kijken of dit aanhoud ?
moet ik nu haar manen helemaal kort maken om het weer in model te laten groeien ?
En hoelang duurt het ongeveer voordat haar manen weer op een mooie lengte zijn aan gegroeit ?

Illyria

Re: Mijn fjord begint zijn manen te schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:02

dat is idd een probleem.. dat je paard nooit zomerexceem heeft gehad wil trouwens nog niet zeggen dat ze het niet opeens wel kan hebben... al lijkt het mij niet logisch dat ze dat opeens krijgt.. en vooral niet nu idd, omdat het nou niet echt het warmste weer is geweest...
maar het kan van alles zijn... heb je de manen al goed geinspecteerd? het zou te maken kunnen hebben met een soort insect? misschien is ze geprikt door een horzel.. of vind je horzeleitjes in haar manen?? er zijn heel veel insecten waar je paard jeuk van kan krijgen... even goed de manen inspecteren kan al een antwoord zijn op je vraag Lachen
sorry dat ik je niet verder kan helpen met je probleem, maar hoop dat dit iig een beetje helpt Lachen

AlleJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:39

Ik zou inderdaad even de manen inspecteren op beten van insecten ofzo.
Als ze nooit zomerexceem gehad heeft, kan ze het nu nog wel krijgen trouwens. Ja het is niet heel mooi weer meer, maar nog wel mooi genoeg om jeuk te hebben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:43

Misschien kan het door de rui komen, mijn paard begint op zn benen en kont flink te ruien, daar heeft ie ook jeuk aan.
Misschien kun je eens 'itch free gel' proberen, dan heeft je paard er in ieder geval niet zo veel last meer van als het werkt. Maar je moet natuurlijk wel even uitzoeken waar het door komt.. Hoe ziet de huid er uit daar? Schilferig? Rood? Roze?

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 14:47

Nee haar huid is niet kapot of zo maar maar om het maar zo te noemen haar hele manen zijn uit elkaar gevallen ze heeft vrij dikke manen maar had het dus laatst zo mooi kort geknipt toen zat het echt mooi en de volgende dag was het gewoon poef helemaal uit model gevallen..
Ze schuurt volgens mij nou niet meer want de witte haren dat ze had wegeschuurt beginnen weer te groeien..

floortjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:20

heeft die geen eczeem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 09:44