prijzen mestafvoer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

prijzen mestafvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 16:40

Voor de mensen die de paarden aan huis hebben, hoeveel zijn jullie kwijt per maand aan mestafvoer en wat voor bodembedekking gebruiken jullie?

Arabian_Girl

Re: prijzen mestafvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:02

mijn tante heeft dr paarden aan huis.hun hebben een mestbak en die laten ze 1 of 2 x per jaar leeghalen.was 80 euro per vrachtwagen.ze heeft ze op houtkrullen staan en stro.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:10

In welke plaats woont je tante? Want dat afvoeren is wel erg goedkoop. Ik zou willen dat ik iemand kon vinden die de mest voor dat bedrag kwam afvoeren.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:22

vlakbij steenbergen nb

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:15

Jammer, dat is hier een eindje vandaan. Wij zitten in Zuid-Holland en zo ver zal hij wel niet komen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:49

Bij ons gaat de mest naar een nabij gelegen boer alleen loonkosten voor laden en verspreiden. Enkele honderden euro's per jaar.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:15

ik zal wel even vragen waar ze zitten?dan kan je het misschien navragen?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:38

Bij mij wordt het 2 keer per jaar door de buurman en zijn kennis opgehaald.
Ik betaal dan alleen de kosten voor de vrachtwachen en machine.
Ik geloof iets meer dan € 100,00 per keer.
Maar dan hebben ze wel 2 volle vrachtwagen hoor!
De mannen gebruiken het voor het land geloof ik...

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:59

Fijn als je het wilt vragen. Hier in de buurt is niemand die het af kan voeren tegen een normale prijs. Of ik moet binnen twee weken een vrachtwagen vol hebben (hij wil alleen verse mest) en dat gaat echt niet lukken.

mieamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:06

mijn vader brengt het zelf naar een boer een aanhangwagen vol in de twee drie weken hij gebruikt vlas.

als het goed is kan je vlas ook wegbrengen naar de mileustraat, kan je bij je eigen in de buurt even vragen die zitten overal in nederland het mag ook in de groene afval container.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:08

Jol1 schreef:
Fijn als je het wilt vragen. Hier in de buurt is niemand die het af kan voeren tegen een normale prijs. Of ik moet binnen twee weken een vrachtwagen vol hebben (hij wil alleen verse mest) en dat gaat echt niet lukken.

Waar in Zuid-Holland zit je dan?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:33

Precies op de grens van de provincie ZuidHolland, Noord-Holland en Utrecht. Tussen Alphen a/d Rijn, Uithoorn en Mijdrecht. Zegt Nieuwkoop je iets?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:37

Jol1 schreef:
Precies op de grens van de provincie ZuidHolland, Noord-Holland en Utrecht. Tussen Alphen a/d Rijn, Uithoorn en Mijdrecht. Zegt Nieuwkoop je iets?

Oke duidelijk. Lachen
Dat ligt in ieder geval niet geheel op onze route maar ik zal het eens vragen.

Je kan ook zelf bellen als je wilt. www.gjvanleeuwen.nl
(beste nummer van Joost bellen)

Wat doen jullie nu met de mest?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:39

van die groen containers klopt. ik heb het nagevraagd maar hier in de gemeente mag het niet zo naar de milieu straat worden gebracht. en ik heb een maximum aan containers, 4 kleintjes, en die zitten best snel vol met 2 paarden Nagelbijten / Gniffelen

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:40

Hier mensen uit zuid-holland. Bij ons kost het dacht ik 80 euro per keer. De put wordt bij ons om de 2 weken geleegd. Er staan dan ook 17 paarden. Ze staan allemaal op stro.
Bij ons komt het bedrijf Amco het halen.

mieamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:47

dat is jammer, hier mag het wel omdat vlas compost is.
je zou ook eens op het internet kunnen zoeken, heb ik ook een keer gedaan en kwam verschillende bedrijven tegen door heel nederland.
iets met equisan, fourage bedrijven en loonbedrijven.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:54

Mijn paarden staan allemaal op stro. De mestput wordt ongeveer elke 10 a 12 dagen leeggehaald.Er staan momenteel 30 paarden en de kosten per keer zijn...schrik niet...160 euro per keer. Ik zit in Noord holland. Moet daar naast ook aan allerlei eisen voldoen zoals o.a een waterdichte mestput.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:55

Melissamanda, de mest van jullie gaat waarschijnlijk naar de champignonteelt. Dan mag de mest niet ouder zijn dan 2 weken, want ze gebruiken alleen verse mest. Ook kan je waarschijnlijk alleen stromest af laten voeren. Ik heb ze nu op vlas staan en in principe kan ik wel overstappen naar stro, maar dan nog zit ik met het probleem dat ik in twee weken niet genoeg mest heb om op te laten halen. Nu gooien we de mest in 2 groene en 2 grijze containers, maar daar kom ik eigenlijk net niet mee uit. Ons huisafval gooien we in onze bedrijfscontainer. (daar mag weer geen mest in)
Ik ga in ieder geval het telefoonnummer van die mestophaaldienst bellen. Ben benieuwd. Bedankt allemaal voor het meedenken en de tips.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 21:51

jeetje wat een uiteenlopende manieren. Het zou bij mij dan gaan om 1 paardje en 1 shetje, wat raden jullie mij aan? Het zou gaan om Zuid holland. Stro of vlas maakt weinig uit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 07:28

Tulandro schreef:
jeetje wat een uiteenlopende manieren. Het zou bij mij dan gaan om 1 paardje en 1 shetje, wat raden jullie mij aan? Het zou gaan om Zuid holland. Stro of vlas maakt weinig uit.

Je moet even voor jezelf overal informeren wat het goedkoopste is.
Als je zelf een containertje zou neerzetten en het op zou laten halen, zou dit maar eens in de paar maanden/half jaar zijn, die mest is voor de champignons vaak te oud dus de ophaalkosten zijn duurder.
Misschien zit er een pensionstal in de buurt waar je je mest brengt op een aanhangertje 1 x in de week ofzo?
Of zitten er boeren in de buurt die het wel willen hebben?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 07:35

er zijn genoeg stallen in de buurt, misschien dat ik het op die manier kan proberen. Bedankt voor alle info!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 07:40

Tulandro schreef:
er zijn genoeg stallen in de buurt, misschien dat ik het op die manier kan proberen. Bedankt voor alle info!

Is misschien wel de goedkoopste oplossing voor je als maar zo weinig paardjes hebt. Aanhangertje thuis en dat daarheen brengen. Als je beetje vriendelijke pensionstal eigenaar treft vraagt ie daar geen grote vergoeding voor denk ik.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:37

Wij gebruiken vlas en zaagsel. De staleigenaar vaart dat bij een boer uit de buurt op het land uit. Kost helemaal niks. Boer is er zelfs blij mee.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:28

Wij gebruiken stro als bodembedekking en de mest brengen we om de week naar een boer in de buurt waar we ook het stro en hooi kopen.
De mest mogen we zo bij hem op de mesthoop gooien, kost niets! Het gaat bij ons wel maar om één paard en een pony.