buitenbak uitgraven of gewoon zand erover

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jacomijn1

buitenbak uitgraven of gewoon zand erover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 11:51

Wanneer ik een bak wil maken op zandgrond, een vrij hoog gelegen perceel waar weinig water in blijft staan heeft het dan nog wel nut om uit te graven? Wanneer ik de boel om zou spitten tot een halve meter diep krijg ik wel mooi geel zand.
Wie heeft er ervaring met dit gebeuren.
Alvast bedankt!

Anoniem

Re: buitenbak uitgraven of gewoon zand erover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:29

Ik heb dat zelf zo laten doen.
Wij liggen ook op zandgrond op een hoog stuk.

Ik heb het een paar maanden terug om laten spitten en de gele naar boven laten halen. Ik heb er wel wat zwarte door laten zitten omdat ik anders bang was dat het te zwaar werd. Maar het merendeel is geel.

En het bevalt me heel erg goed.
Ook met de vele regen van laatst bleef hij droog.
Behalve toen er echt een wolkbreuk was, toen was er ook een grote plas.
Maar de dag erop was die ook weer weg.

Nu word er niet zo ontzettend veel in gereden, weet niet of dat veel uitmaakt Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:13

Als je op zandgrond zit kun je idd het beste (goedkoopste) de boel gewoon om laten graven. Het diepe naar boven en de bovenlaag onderop gooien). Dit werkt natuurlijk maar 1x; bijhouden zul je gewoon via lostrekken en bijstrooien moeten doen.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:47

Wij hebben de bak deels uitgegraven en omgeploegd, daar op zand laten storten. We zitten hier op een zandkop maar omdat we in de eerste instantie de bak in de "voortuin" Haha! wilden hebben, mochten we niet dieper dan 1m gaan ivm de gasleidingen en stroomkabel. Het 1e jaar was de bak vrij zwaar en daarna werd hij de winter erop wat moeilijk droog bij veel regenval. De bodem onder het afgraven was lichtelijk dicht geslempt, drainage kan het hiermee oplossen. We hebben de bodem dus grondig aangepakt en sindsdien istie toppie!