mok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kendravos

mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 11:32

Ik weet niet zeker of het mok is. Boven zijn hoeven zitten plekjes, het lijkt op wondjes met viezigheid erop. Mijn paard staat in Griekenland, dus geen vochtig weer? Hoe kan ik dit behandelen?

Al_Zawraa

Re: mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:39

Mok hoeft niet van vochtig weer te komen, het kan ook komen door de zon, doordat het dan verbrand en gevoeliger word voor bacteriën.
Mijn paardje heeft op dit moment ook mok, ik behandel het altijd met zeewater, werkt super(maar ik weet natuurlijk niet of jij daar de mogelijkheid voor hebt). Ik haal gewoon een aantal flessen water en dan gooi ik 's ochtends en 's avonds een halve fles over haar been en soms rijd ik met haar naar het strand.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:51

wat ook erg goed helpt is OOGZALF, klinkt raar maar het werkt echt!! wij doen t op alle wondjes en dan is het (meestal) erg snel over, maar weet niet of je de mogelijkheid heb om dat daar te kopen, succes ermee!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:54

zinkzalf
paardje op stal had echt grote kloven en wonden (te laat opgemerkt, wordt maar sporadis in het werk gezet)
paar weken dagelijks ingesmeerd met zinkzalf, en nu is de grootste kloof dicht, en heeft ze maar 2 kleine plekjes meer.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:57

tandpasta helpt ook goed tegen mok, dat hebben wij vaak gebruikt. Je kunt ook speciale mokzalf kopen, maar dat is wat duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:59