waterpomp pompt geen water

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlueStar

waterpomp pompt geen water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 10:22

Op ons weiland hebben we een waterpomp, zo één die je met een hengel bedient.
Nu heeft de pomp een lange tijd stil gestaan aangezien er een tijd geen paarden waren daar.

We hebben een paar emmertjes water in de pomp gegooid ( 3 dagen achter elkaar voor het geval een leren ding droog was geworden), alle viezigheid en roest is er wel uit denk ik, maar helaas hij pompt geen water. Ook na bijna 1 uur pompen haalt het nog geen water omhoog.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn of wat we nog zouden kunnen proberen om het weer aan de gang te krijgen? De pomp is ongeveer 8 jaar oud.

Anoniem

Re: waterpomp pompt geen water

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:25

Trekt hij nergens valse lucht?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:33

kan het zijn dat het grond water peil is veranderd?
Als nu het water ineens lager staat zit de pomp niet diep genoeg.
Als het grond water erg is gestegen kan het zijn dat die bagger aanzuigt van onder (dus dat die uinn een bagger laag hangt) en dat het te zwaar is/ te veel bagger voor zit om er water door heen te laten komen.

Weet je wie de pomp heeft aangelegd? probeer die mensen te bereiken!

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 10:38

Ik zal aan de eigenaresse vragen of zij dat weet, de pomp heeft 7 jaar zijn werk gedaan zou het echt met de grondwaterpijl te maken kunnen hebben dan?
Het is in iedergeval wel iets waar ik nooit opgekomen was, bedankt voor de tip Vingers aflikken

Met het pompen heb ik niet het idee dat het iets probeert op te halen het gaat super licht.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:42

de vader van mn vriend zit in de "bron bemaling" dus dat soort dingen. Dan vang je nog wel is wat op. Het kan natuurlijk ook gewoon aan de pomp liggen (dat er een onderdeel kapot is)
Er zijn gewoon te veel mogenlijkheiden eigenlijk. Daarom kan je beter de gene spreken die hem geplaatst (geslagen zoals dat heet) heeft. Die weet namelijk ook wat voor grond het is (of heeft het ooit geweten).

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:28

Het kan ook zijn dat je zuiger kapot is. (kan goed als je hem al zeven jaar hebt) Dan kun je lang pompen maar dan komt er niks. Toevallig had ik laatst hetzelfde probleem op mijn weiland Knipoog

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 20:39

deedee19 schreef:
Het kan ook zijn dat je zuiger kapot is. (kan goed als je hem al zeven jaar hebt) Dan kun je lang pompen maar dan komt er niks. Toevallig had ik laatst hetzelfde probleem op mijn weiland Knipoog

Mijn man is vandaag meegeweest naar stal en die heeft de pomp losgehaald.
De leren ring was inderdaad verdwenen, waardoor er geen zuigende werking meer is.
Vandaag een nieuwe omheen gezet en morgen in de pomp plaatsen. We hopen dat dit het euvel was.