Het gaat om het volgende..Mijn haflingermerrie staat sindskort weer bij haar fokker op stal. Daar staat ze weer fijn tussen allemaal andere haflingers en wat schetlanders. Die man heeft twee weilanden voor zijn huis en die zijn helemaal kaal gegeten en vooraan zitten ze vol blubber. Nu wil deze man zijn paarden tijdelijk naar iemand anders heen brengen die weiland over heeft. (VANMIDDAG AL!!!)
Daar staan ze dan dag en nacht 24/7 dus buiten. Zonder schuilstal, ze hebben dan wel een lange heg die aan het weiland schuilt. Die eventueel (ligt er natuurlijk aan waar de wind vandaan komt) de wind tegen houd. Nu mag ik mijn pony bij hem thuis laten staan maar dan staat ze helemaal alleen, en dan raakt ze in paniek want ze is heel erg gesteld op de aanwezigheid van andere paarden
, het is voor mij wel makkelijker met trainen/rijden enzo, maar ik vind niet dat ik van mezelf uit moet gaan maar vanuit het paard. Wat zou jij doen? Zou je haar wegbrengen (voor een paar weekjes) of thuis houden. Ik rijd geen wedstrijden meer alleen maar recreatief in het bos. En dat is nog wel te doen, alleen moet ik dan bij de wei op en afzadelen enz. Ik weet niet of dit topic hier goed staat!!
Alvast bedankt...
groetjes Ellen
.