Wat zou jij doen?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen21

Wat zou jij doen?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 07:41

Ik wil heel graag jullie mening ergens over weten want ik ben zelf nog aan het twijfelen wat ik zal doen. Clown Het gaat om het volgende..

Mijn haflingermerrie staat sindskort weer bij haar fokker op stal. Daar staat ze weer fijn tussen allemaal andere haflingers en wat schetlanders. Die man heeft twee weilanden voor zijn huis en die zijn helemaal kaal gegeten en vooraan zitten ze vol blubber. Nu wil deze man zijn paarden tijdelijk naar iemand anders heen brengen die weiland over heeft. (VANMIDDAG AL!!!) Verdrietig Daar staan ze dan dag en nacht 24/7 dus buiten. Zonder schuilstal, ze hebben dan wel een lange heg die aan het weiland schuilt. Die eventueel (ligt er natuurlijk aan waar de wind vandaan komt) de wind tegen houd. Nu mag ik mijn pony bij hem thuis laten staan maar dan staat ze helemaal alleen, en dan raakt ze in paniek want ze is heel erg gesteld op de aanwezigheid van andere paarden Tong uitsteken , het is voor mij wel makkelijker met trainen/rijden enzo, maar ik vind niet dat ik van mezelf uit moet gaan maar vanuit het paard. Wat zou jij doen?
Zou je haar wegbrengen (voor een paar weekjes) of thuis houden. Ik rijd geen wedstrijden meer alleen maar recreatief in het bos. En dat is nog wel te doen, alleen moet ik dan bij de wei op en afzadelen enz. Ik weet niet of dit topic hier goed staat!!

Alvast bedankt...

groetjes Ellen

melissa7

Re: Wat zou jij doen?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:50

als ze nog lkkr het land op kan waar genoeg gras is zou ik dat lkkr doen, en je geeft al aan dat het maar voor een paar weken is dus wat houd je tegen. Hij blijft ook gewoon bij zijn eigen vriendjes staan, en dat zadelen is ook zo gebeurt. nou denk er goed over na en misschien kan jij mij ook info geven Haha! .

viewtopic.php?f=13&t=646452&hilit=

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:50

Zelf zou ik ervoor kiezen om je haflinger met de andere paarden te laten meeverhuizen. Paarden zijn kuddedieren en horen niet alleen te staan.
Bij ons op stal staan de arabieren van de eigenaar ook 24/7 buiten zonder schuilstal. Ze doen het allemaal nog goed.

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:18

Zou je hafje ook niet alleen achterlaten, maar gewoon met zijn vriendjes voor die paar weekjes mee laten gaan.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:01

Ik zou haar lekker met haar maatjes mee laten gaan. Zoals je zelf al aangeeft is het maar voor tijdelijk en kan ze nog even naar hartelust eten. Ik denk dat je je niet al te druk moet maken om het weer, veel paarden en zeker haffies kunnen daar heel goed tegen. Mijn haflinger staat al vanaf maart dag en nacht op het land en daar blijven ze nog wel tot oktober/november staan als het land het blijft toestaan. Ze staan daar ook allemaal 24/7 en zonder schuilstal.

Succes met je beslissing Knipoog

Ellen21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 11:49

Dank je wel voor de reacties. Haha! Ik denk dat ik haar vanmiddag gewoon mee laat gaan met de andere paardjes. Maar ik vind het altijd zo vervelend als ik s'nachts in bed lig en het heel hard regent wetende dat zij nog buiten staat. (overdag ook trouwens) Huilen

Ellen21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 11:49

Dank je wel voor de reacties. Haha! Ik denk dat ik haar vanmiddag gewoon mee laat gaan met de andere paardjes. Maar ik vind het altijd zo vervelend als ik s'nachts in bed lig en het heel hard regent wetende dat zij nog buiten staat. (overdag ook trouwens) Huilen

haffie_ladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 12:07

ik zal haar ook bij dr vrienden laten.lekker even op de wei .ik zie hier ook genoeg veulens dag en nacht op de wei met elk weer.

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:35

Ik zou d'r ook lekker met de kudde mee laten gaan. Kan ze zich lekker uitleven met d'r vriendjes en zich te goed doen aan gras. En anders staat ze zich de hele dag te vervelen, dat wil je ook niet op je geweten hebben. Kan me ook voorstellen dat je het vervelend vind dat ze geen schuilstal heeft, maar in principe kunnen paarden die normaal ook buiten staan hier wel tegen hoor. Die hebben een vacht die ze daartegen beschermt. En ik ken een hele hoop paarden die in de stromende regen liever buiten staan dan overdekt! Dus lekker laten gaan en maak je maar geen zorgen over het weer, dat kan je haf best hebben en ze zal het daar een stuk meer naar haar zin hebben!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:33

Mee laten gaan.

Ik weet uit ervaring dat je op een gegeven moment wel handig wordt in het op- en afzadelen in een wei Knipoog

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:36

Ik zou als ik jouw was haar mee laten verhuizen, alleen zijn vinden ze niks aan, en helemaal niet als ze niks te doen heeft (geen gras om te eten). En elke paard (helemaal haflingers) kunnen tegen de meest barre weersomstandigheden, dus een schuilstal is vrij overbodig (als het echt noodweer is gaan ze er toch niet instaan)