Verschillende stallings pakketten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Verschillende stallings pakketten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 20:09

Ik las laatst in een ander topic dat er iemand was die boven op haar stallings geld een extra bedrag betaalde voor extra verzorgingsfasiliteiten.Volgens mij betaalde ze extra voor het buiten en binnen zetten van haar paard en het wisselen van dekens.Wie heeft er nog meer zo'n regeling op stal en wat valt er dan onder.Heb je dan een basis pakket en betaal je extra voor luxe dingen en word er dan wel of niet voor je uitgemest krijg je brok van stal gevoerd of zet je je eigen brok klaar.
Voor mensen die geen extra regeling hebben wat zou jij graag bij jou op stal wel hebben wat er nu niet is en waar zou je wel extra voor willen betalen.

RUBYWHITE

Re: Verschillende stallings pakketten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:37

Bij ons betaald men voor stalling all in. Als ik nou 20 pensionklanten had zou ik het in overweging nemen omdat het extra tijd kost en je raad het al tijd = geld.

Bij ons zit het nu gewoon bij het stalgeld in. We doen het graag Knipoog

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:13

Ik heb op een stal gestaan waar dat inderdaad ook zo werkte/ zou worden ingesteld. Er werd een basisbedrag gerekend van 150 euro per maand, dat was dan incl. hooi en mesten en toen nog binnen en buiten zetten in de paddock in de winter om de dag. Wilde je elke dag buiten betaalde je extra (geloof 1,50 ofzo per keer, niet echt veel, weet niet meer precies). Ook voor brok moest je extra betalen, maar wij voerden zelf dus weet niet hoeveel dat was. Toen wij weg gingen (om een hele andere reden overigens) werden die prijzen verhoogd naar 2 euro per dag voor elke dag buiten zetten (30 dagen per maand is al snel 60 euro per maand extra) en waarschijnlijk voor andere dingen werd ook de prijs verhoogd/iets extra' gevraagd.
Vind het zelf een wat verkapte manier van pensiongeld vragen. De meeste mensen willen die extra dingen toch (zoals brok laten voeren en in paddock zetten in winter), dus het pensiongeld lijkt redelijk, maar blijkt uiteindelijk toch erg veel per maand te zijn. Is denk ik duidelijker als er gewoon een vast bedrag per maand wordt gerekend (en misschien is dat uiteindelijk ook nog wel goedkoper!)

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:53

Bij mijn stalgeld zit inbegrepen: box, gebruik van faciliteiten (box, wasplaats, 1 zadelkast, kantine, bak etc),2x daags voeren tot max 2kg Pavo All sports per dag, 2x daags kuil.

Daarbij komt nog het stro, dat kopen wij in baaltjes.
Verder wordt extra gerekend voor buitenzetten (binnenzetten moet je zelf doen) en evt deken afdoen (deken opdoen is geen mogelijkheid) en meer bix dan 2 kg per dag ( nou ja, dan sta je gewoon op ander tarief), of een extra zadelkast.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 23:07

Bij de stal waar Andrew staat kun je kiezen tussen zelf uitmesten of laten uitmesten. Dat scheelt geloof ik 25 euro per maand.
Verder is de eigenaar erg behulpzaam als je er zelf een keer niet bij kunt zijn als veearts of hoefsmid komt, als je het maar op tijd aangeeft. Er wordt niet overal geld voor doorberekent, maar vraag niet om elke dag dekens te wisselen, want daar wordt hij vast niet blij van Knipoog Tong uitsteken

Kan me voorstellen dat stallen voor extra luxe iets extra's vragen, maar paarden binnen en buiten zetten en voeren vind ik eigenlijk wel basisdingen. Een toeslag voor duurder strooisel of voer moet kunnen, maar het dubbele betalen (dus ook voor het strooisel wat je niet gebruikt) vind ik weer afzetterij...

Op zich is het zelf samen kunnen stellen van je wensenpakket prettig. Als je prijzen vergelijkt moet je dus wel eerst op een rijtje zetten wat je voor diensten en goederen af wilt nemen en dan pas prijzen vergelijken.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 23:17

Bij de stal waar ik werk zijn de extra optie's (waar je dus extra voor betaald):
- Paard in de stapmolen zetten;
- Plaatsing trailer of koets;
- Ander voer dan de gewone brok die gevoerd wordt (mits je dat voer niet zelf haalt);
- Vezelstal i.p.v. strostal.

Wat er in de prijs inbegrepen zit:
- Gebruik van alle faciliteiten;
- De brokken, voordroog en stro;
- 3x per week mesten;
- Dagelijkse weidegang zomer en 2 keer per week in de padock in de winter.

[Edit: dit betreft een stalling met 42 paarden]
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 30-08-06 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 23:26

Bij ons op stal doen we alles zoals het uitkomt. Als ik er niet ben zet de eigenaar hem buiten en anders ik of samen met iemand anders. Dekens op en af doen doen we ook voor elkaar. Hoeft niet allemaal van een kant te komen toch? Mesten doen we zelf dagelijks, is klein beetje werk om 1 box dagelijks te doen en brok zetten we neer en wordt gevoerd. Hooi en strooisel zit erbij in evenals het gebruik van de wasplaats en alle andere faciliteiten. Nu is dit geen grote pensionstal en kan me voorstellen dat je op die stallen andere regels instelt.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 07:55

Oh, even vergeten bij mijn opsomming: wij moeten zelf mesten.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:26

Ik betaal in principe een all-in prijs voor de stalling, faciliteiten en het binnen- en buitenzetten. Alleen qua voer heb je meerdere opties, mocht je je paard bv. zemelen of muesli willen bijvoeren dan kan dit tegen meerprijs.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:54

je hoort steeds meer van die extra dingen. Wij betalen 160 euro, dan heb je een stal, weidegang, paddock's, poetsplaats, word je paard tot 6x per dag gevoerd, kun je een trailer plaatsen en / of een wagentje / kar. paarden worden binnen en buiten gezet. En als je zelf een keer niet kan wordt er gemest. alles in de prijs. Oha en op korte afstand van het bos en een goede rijbak met verlichting van 20 X 60 mtr. Ook regelen zij het ontwormen en hoefsmid.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 10:18

Mijn stalhouder wil pakketten aan gaan bieden maar wil zich even oriënteren.Wij wonen in friesland dus het bedrag zal wel wat lager uitvallen als in de rest van nederland Bloos Hij wil een basis pakket aanbieden van 155 euro en daarbij zit dan
*box
*gebruik van stro {wel zelf uitmesten}
*3 keer per dag hooi/kuil voer
*2 keer per dag brok voeren {wel zelf brok kopen en klaar zetten}
*gebruik van kast
*gebruik van binnenbak
*gebruik van buitenbak
*weidegang {zelf buiten en binnen zetten}
*Gebruik maken van warm en koud water
*gebruik maken kantine
Hij had mij gevraagd om eens na te denken wat ik nog meer zou willen.Ik zou zelf dus belang hebben bij het binnen en buiten zetten en het deken verwisselen hij kan je dat dan als extra aan bieden en het zou alleen voor de zomer nodig zijn.Je zou dan in de winter goedkoper kunnen stallen als in de zomer je hoeft dan niet het hele jaar door te betalen voor het binnen en buiten zetten omdat de paarden in de winter niet naar buiten gaan.Hij heeft wel dit jaar voor het eerst een paddock en daar zou je natuurlijk ook voor kunnen betalen om je paard een paar uur per dag in te laten zetten.We hebben helaas geen stap molen anders zou je paard daar ook in kunnen worden gezet.Je paard kan ook uit gemest worden dat kost ook extra.