Ze staat nu op stal weer langszaam aan te komen en sinds gisteren ben ik begonnen met longeren. Dat gaat erg goed, ik heb de bijzet nog erg los hangen en ze loopt uit zichzelf lekker voorwaards diep en rond aan de longe.
Toen ik even met haar ging grazen in de berm (zit ik er meestal op) viel het me op dat die spieren bij de ruggengraad helemaal verdwenen zijn en voel je die ruggengraad erg goed (zit niet zo lekker
). Maar ik vond het zo'n naar idee dat ik op haar ruggengraad zat en durf nu echt niet het zadel erop te leggen voordat ze wat meer spieren op haar rug heeft zoals vroeger. Ik ben bang dat ik iets beschadig of erdoor zak (zal wel een erg dom idee zijn, maar ach) want toen ik eraf ging zat ik even half op haar rug (bennen naar een kant) en voelde ik het volgens mij een beetje inzakken....
Gine gaf er helemaal niets om want die graasde gewoon door dus pijn zou ze niet hebben, maar toch maak ik me zorgen. Hoe kan ik de rugspieren het beste trainen? Gewoon een week longeren aan de bijzet en dan weer langszaam beginnen met rijden? 
Die zou ik nu zeker moeten verstellen. Ik leg er zeker weten een gelpad en een schappenvacht onder als ik ga rijden.