Dunne staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Dunne staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 10:01

Hallo,

Ik heb mijn haflinger nu al een hele tijd en gisteren keek ik een video, die gemaakt is op de dag dat hij bij mij kwam. Ik schrok me werkelijk kapot, want daar heeft hij een hele dikke mega staart en nu heeft hij echt een heel dun staartje. Dit vind ik zo lelijk en jammer Huilen Is het nu waar dat de staart weer dikker kan worden? En hoe kan ik hem 't beste onderhouden dan?

Groetjes

xx_Irisje

Re: Dunne staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:03

niet teveel aan prutsen..
niet uitkammen met borstels etc.

ff insprayen met antiklit en dan vorzichtig met je vingers uit te knoop halen, als je dit 2 x in de week doet is het al zat..

zo trek je minste haren eruit en heeft de staart weer kans om bij te groeien..

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 10:11

Oké dankjewel! Ik pruts er helemaal niet veel aan. Ik spuit hem wel 2x in de week in met anti-klit en daarna haal ik 'm idd voorzichtig uit de knoop.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:39

meer dan dat kun je niet doen..

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:50

Inderdaad niet teveel eraan zitten, daardoor zal hij alleen maar dunner worden. Antiklit zou ik zeker niet vaker dan 2x per week erin doen, het is een aardig heftig middel.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:44

Ik denk dat je je even moet bedenken hoe die staart zo dun heeft kunnen worden. Schuren, aangevreten, toch teveel gewassen, ontklit en gekamd? Ik zou er echt zo weinig mogelijk aan doen. Twee keer per week antiklit erin vind ik nog veel te veel. Eens in de paar weken wassen en dan in de natte staart antiklit spuiten. Gewoon rustig laten drogen en (de dag erna) met een gewone haarborstel van onder naar boven de boel los borstelen. Zeker niet met een plastic rosborstel door de staat of het gedeelte bij de staartwortel gaan. Als je de haren er daar al uittrekt zullen ze nooit lang genoeg worden om uiteindelijk weer voor een dikke staart te zorgen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:10

probeer er zo weinig mogelijk aan te doen. mijn paard heeft ook een erg dunne staart. ik was hem alleen voor de wedstrijden. dan antiklit erin en dan met de vingers de knopen eruit halen. eigenlijk helemaal geen borstel erin.

en geduld natuurlijk

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:12

je kunt ook een staartzak maken of kopen, en die erom doen dat wil ook nog weleens helpen(wel alleen op stal natuurlijk)

ELINEXTIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:35

Zo weinig mogelijk aanzitten! Mijn pony heeft dat ook. Met wedstrijd kun je de staart wassen, antiklit erin, Uitpluisen ,borstelen en dan een vlecht erin. Wel de dag van te voren doen! Dan heb je de volgende een mooie volle staart Haha!