voor welke stal gaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melissa7

voor welke stal gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 18:29

ik heb 2 stallen op het oog maar welke zouden jullie voor gaan.
stal 1: is een manege. Leuk voor me dochter. Kan bijna elke dag mee de lessen in.
2 binnenbakken, 1 buitenbak (wanneer het weer toelaat), losgooipaddock, kantine, mag me eigen voer meenemen. Rondje park ong. 40 min. rijden. Dichtbij huis, ben er met de fiets in een paar minuten. oja het is een binnenbox. 100 paarden.

Stal 2: pensionstal (vroeger manege), staat bijna in het bos, binnenbak, grote buitenbak (50x50), 2 losgooi plaatsen. Kan privelessen volgen tegen betaling, kantine, mag eigen voer gebruiken, hele goed uitrijmogelijkheden naar duinen en strand en om de manege eindeloos ruiterpad. Verder van huis. ong. 20 min. met de auto (15km). dit is een buitenbox.

stal 1 is drukker ivm met kinderrijlessen en stal 2 is lkkr rustig. Mijn pony is gevoelig op zijn luchtwegen.

Er is niet echt veel prijsverschil in alleen de privelessen zouder er dan nog bijkomen.

Nou waar zouden jullie voor gaan. oja de pony word bereden door mijn dochter van tien jaar.

Just_in_time

Re: voor welke stal gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:32

persoonlijk zou ik voor stal 2 kiezen, kleinere stal is vaak gezelliger en bovendien van suffe manege pony's die je vaak op zo'n grote manege hebt leer je ook niet zo veel.
als je privé les neemt steek je er veel meer van op.
maar dat is mijn mening Knipoog

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:34

je zegt dat je paardn last heeft van zijn luchtwegen ik zou dan ook voor stal 2 kiezen vanwege de buitenbox en wat just in time zegt

groetjes lisa

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:18

hoe zit het met de weidegang op beide stallen?

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 22:00

stal 1 heeft maar 1 uur per dag weidegang en stal 2 heeft geen weidegang. maar aangezien het toch kouder gaat worden komen de paarden dalijk ook terug van het land en dan staan die ook veel meer binnen.

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:04

Ik zou dan vr stal 2 gaan. Als je zegt dat je met je paard goed moet opletten op zijn luchtwegen, dan lijkt me een buitenbox wel geschikt. Ik denk niet dat het de bedoeling is om je paard op de weide te zetten veronderstel ik? Lekker warm dekentje op, dat hij geen kou heeft en een goede gezonde buitenlucht!
Een kleine manege of stalling is vaak ook veel gezelliger dan een grote manege waar er rond de 100 paarden staan, en dan nog eens lessen worden gegeven.

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:06

Ik zou voor stal 1 gaan ,omdat het voor je dochter is kan ze elke dag lessen op haar eigen pony maar ook het is dichtbij dus kan ze alleen ook op de fiets gaan ,als dat nodig is,en ook nog weidegang,ook al is het maar een uurtje....

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:09

Ik zou nog even verder gaan zoeken naar een stal waar ze 's winters ook weidegang hebben, of in iedergeval buiten staan overdag! Zou nooit een stal kiezen waar geen weidegang is.

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 22:17

kinsealy schreef:
Ik zou nog even verder gaan zoeken naar een stal waar ze 's winters ook weidegang hebben, of in iedergeval buiten staan overdag! Zou nooit een stal kiezen waar geen weidegang is.

dat word heel moeillijk want ik woon in den haag zuid en er is hier in de omg. haast geen stal waar ze in de winter op het land komen of buiten staan.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:34

Voor je paard zou ik zeggen stal 2. Buitenbox is beter voor de luchtwegen. Voor je dochter zou ik in eerste instantie zeggen stal 1, omdat het dichterbij is en gezelliger voor haar. Ik weet niet hoe oud ze is? Ben je bereid om haar elke dag te brengen en halen? Dan zou ik zeker voor stal 2 gaan.

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 22:40

ik ga altijd mee naar stal, waar hij ook staat. ik weet gewoon als mijn dochter naar de manege gaat dat ze dan gaat spelen en alleen mee in de les rijd en wil gewoon niet dat hij zolang in zijn box staat. in het begin zou het leuk voor haar zijn en beetje trots haar paardje showen maar daarna word het denk ik echt veel spelen.

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:46

melissa7 schreef:
kinsealy schreef:

dat word heel moeillijk want ik woon in den haag zuid en er is hier in de omg. haast geen stal waar ze in de winter op het land komen of buiten staan.

Als dat echt niet zou lukken (zou persoonlijk wel nog even naar gaan zoeken, maar dat is ook iets wat ik heel erg belangrijk vind) zou ik kiezen voor stal 2, zeker voor een pony die gevoelig is qua luchtwegen, een buitenbox is dan meer dan wenselijk. En natuurlijk super qua buitenrijden, is ook altijd fijn! En dan zou ik de pony zelf toch regelmatig een uurtje in de padock zetten.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:34

Ik zou persoonlijk zelf verder zoeken naar een plaats waar de paarden meer buiten komen in de winter en in de zomer,

Als ik tussen deze twee echt zou moeten kiezen zou ik toch kiezen voor box 2. is leuker voor het paard, kan van alles zien, en gezonder voor zijn luchtwegen Lachen

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:20

Babsiej schreef:
Ik zou persoonlijk zelf verder zoeken naar een plaats waar de paarden meer buiten komen in de winter en in de zomer,

Je heb hier indd maar heel weinig weidegang Swinters,of t is een uurtje in de paddock,maar dat kan je zelf ook.
Ik heb hier ook rond gekeken voor stalling in de winter buiten (tenminste waar ze buiten gezet worden)
Maar het is hier bijna niet te vinden ,en als je rondkijkt waar t wel kan dan moet je niet vragen hoe je paard in de modder staat weggezakt.
Kijk er zn natuurlijk stallen die t wel allemaal hebben en nog eens heel goed zn,maar die zijn of te duur voor wat je kan missen ,of ze zn echt vol Knipoog
Maar begrijp wel wat je bedoelt hoor ,niets is lkkrder dan dat je diertje zowel zomers als swinters lkkr buiten vrij kan lopen.
Maar helaas niet in de Randstad Koe

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:33

persoonlijk zou ik voor stal 2 kiezen, echter ik stap in mijn auto en 15 minuten is zeker goed te doen. Maar jij hebt een dochter van 10 en zij wil tzt zelf naar jullie paard kunnen of vaker / langer willen dan jij dan zul jij toch op en neer moeten blijven rijden halen en brengen en wil je dat. Bij stal 1 kan zij op een gegeven moment zelf gaan.Stal 2 is dus wellicht bewerkelijker. Ook komen daar extra kosten bij ivm lessen. wel een voordeel het buiten rijden en kleinschaliger.
Maar ik ga alleen naar mijn paard en zou om die reden toch voor stal 2 kiezen, vooral ook omdat ik liever naar buiten ga.

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:46

Ik zou gaan voor stal 2 Lachen zoiezo hou ik al niet echt van manege's en een stalletje vind ik tot nu toe fijner (kleiner en kompakter, je kent iedereen Lachen )

Daarbij moet je doen waar jij je goed bij voelt. En waar jij je het fijnste voelt Lachen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:17

i.v.m met luchtweg problemen zou ik voor stal 2 gaan

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:25

Stal 2, in verband met de luchtwegproblemen van je paard. Daarbij is het rustiger en heb je niet alle manegekindjes (niks tegen manegekinderen) die aan je paard zitten. Ik zou dat in ieder geval geen prettig idee vinden Bloos
Maar ga op je eigen gevoel af, dat werkt meestal het beste.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:47

Ik zou stal 2 doen, om de luchtwegen. Al is de afstand wel wat lastiger, op de fiets doe je daar ongeveer 3 kwartier over als je eens geen auto hebt (zo ver moet ik naar school Knipoog ). Maar stal 1 is wel leuker voor je dochter. Toch zou ik stal 2 doen.

dniejs_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:36

ik zou ook voor stal 2 gaan san Lachen
en voor nox de hoesten enzo.
maar ook voor melis. want k denk dat ze t wel leuk vind om af entoe met een groep naar t strand te gaan ofzo Tong uitsteken
en t is er natuurlijk rustiger dan op de manege...

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:32

Voor Unox is een buitenbox veel beter! Een pony met last van de luchtwegen kan beter in een buitenbox, op een grote manege met binnenstallen heeft ie er zo weer last van, dat wil je toch niet nog een keer meemaken? Luchtwegaandoeningen bij pony en paard moet je heel serieus nemen, hoor. Mijn knollie staat ook daarom in een buitenbox en heeft eigenlijk nooit meer last van zijn stofallergie en hoesten!
Daarnaast is zeelucht ook heel goed voor dit soort aandoeningen, dus.....duidelijk toch?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:17

ik zou denk ik ook voor de 2e stal kiezen. zelf heb ik mijn paard liever in een binnenbox, maar omdat jouw pony last heeft van de luchtwegen is dat wel een goed idee. ik denk dat je dochter veel meer aan priveles heeft, omdat ze anders misschien op het niveau van de manege paarden blijft rijden.

en op stal 2 staan toch nog wel meer pony's?? en kinderen.. ik bedoel er hoeven nog maar 2 kinderen te zijn met een pony bijvoorbeeld en daar kun je al veel plezier mee hebben. ze hebben allemaal dezelfde hobby Paardrijden@!!!

maar wat is er trouwens verkeerd dat ze wel gaat spelen?? spelen met haar paard kan ook?? leren ze ookj veel van

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:57

TWEE TWEE TWEE Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:00

Stal 2 meer uitrijdmogelijk heden en rustiger en knusser.

Ellen21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:00

Hoi Melissa, Ik zou voor de uitrijmogelijkheden en frisse lucht voor stal 2 gaan. Maar als je pony de hele dag op stal staat dan is een beetje vertier met al die manegekinderen natuurlijk ook wel leuk om naar te kijken, en voor je dochter is dat ook erg leuk met allemaal leeftijdsgenoten. Moeilijk! Ik zou in eerste instantie uitgaan voor wat het beste voor je pony is!