Waar ga je voor ? Facilitieten of uitrijmogelijkheden...?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_kiara

Waar ga je voor ? Facilitieten of uitrijmogelijkheden...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 17:27

Ben wel eens benieuwd, waar de gemiddelde paard-eigenaar voor gaat...

De faciliteiten van een stal? Of voor de uitrijmogelijkheden bij een stal ?

Ga je dus bijvoorbeeld voor een stal waar een binnenbak aanwezig is, maar geen uitrijmogelijkheden ? Of ga je voor een stal waar slechts een buitenbakje is, maar wel uitrijmogelijkheden zijn ?

Wesco

Re: Waar ga je voor ? Facilitieten of uitrijmogelijkheden...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:34

ik ga eigelijk voor een stal waar ze lang in het land staan

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:40

Ik ging vroeger voor luxe en als alles er maar aanwezig was. Toen reed ik nog dressuur en springen en hield niet van regen. Een binnenbak was nodig. ook op stallen gestaan waar ze standaart in de stapmolen gezet worden en in de wei ( belangrijkste). Een solarium was ik ook altijd erg blij mee en warm water voor in de winter. Nu is mijn paard gehandicapt dus al die luxe heb ik niet meer nodig. Dressuur gaat niet meer af en toe een sprong nog wel. We rijden endurance, en ja dan moet ik veel trainen buiten. De bak gebruik ik alleen om freestyle te laten lopen en af en toe te springen. Voordeel aan deze stallen is dat de kosten al gehalveerd worden wat ook erg plezierig is voor mijn portomone. Geld, geld! . Aan regen wen je wel en ook daar heb je tegenwoordig goede kledij voor en voor het paard is het ook niet erg. Warm water doe ik met een waterkoker Knipoog zo heb ik toch warm water

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:14

uuuuuhm faciliteiten...maar vind het wel heerlijk om aan het bos te staan. mijn paard is stront vervelend in het bos, dus rijd er niet zo vaak. Ik vind weidegang het belangrijkste. Ik denk eigenlijk dat ik niet zonder beide kant, niet zonder een beetje luxe en niet zonder uitrijmogelijkheden. Waarik nu sta is het pefect, en bos en weidegang en luxe Lachen

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:02

Ik vind het belangrijkste dat mijn paard veel de wei in kan, iedere dag een stal heeft waar de mest uit gehaald wordt en iedere dag op tijd zijn eten krijgt.
Daarnaast vind ik het erg prettig als ik een bak tot mijn beschikking heb weer ik goed in kan rijden.
Uitrijdmogelijkheden zijn fijn, maar ik heb een trailer dus ben er kan zo ergens heen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:19

Voor facaliteiten. Ik vind dressuren leuker dan buitenrijden dus voor mij is het belangrijkst dat ik goede facaliteiten heb om lekker door te kunnen trainen.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:29

Ik ga voor de facaliteiten, want die heb ik het meeste nodig. Een goede buitenbak om in te trainen vind ik erg belangrijk. Het moet niet zo zijn dat ik een week niet kan rijden omdat er water in bak ligt of dat je spullen onder de modder zitten...
Een binnenbak is prettig voor als het regent maar vind ik niet perse noodzakelijk. Frisse lucht is nog altijd gezonder voor paard en mens.

Als ik buiten wil rijden en het is toevallig mooi weer dan koppel ik de trailer gewoon aan en rijden we naar een plek toe waar dit wel kan.

Josjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:48

Ik vind 't belangrijkst dat mijn paard goed verzorgd word(weidegang, goed eten, schone stal met dikke laag stro)
als dat bij beide stalle aanwezig is ga ik voor de uitrijdmogelijkheden...

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:26

Vindt een binnenbak toch wel erg lekker rijden hoor in de winter....

joyce B

Re: Waar ga je voor ? Facilitieten of uitrijmogelijkheden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 09:39

Ik ga voor een plek waar mijn pony dag en nacht weidegang en paddock kan hebben, hele jaar door. Een goede buitenbak is een wens evenals veilige omgeving waar ik een leuk blokje om kan maken zonder stress voor groot verkeer of hard rijdende auto's.

We wonen sinds vorige week buiten, met een vrijliggend fietspad voor het huis langs, rustige weggetjes en ruiterpaden in de buurt en veel weiland. De bak moet nog gemaakt en hoop dat die goed wordt, verder een droge plaats om te poetsen en binnenbakken waar je kunt vrijrijden op een paar kilometer afstand.

Volgens mij heb ik het straks wel zo als ik het wens, als we het af hebben.

Echte luxe zou natuurlijk een eigen binnenbakje zijn, maar een beetje realistisch moet het natuurlijk wel blijven Knipoog

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:40

Die joyce Haha! Ik denk dat jij de enige bokker bent die een prive ruiterpad bezit Tong uitsteken

Facaliteiten vind ik belangrijk, daar val je denk ik 90% van de tijd op terug. Mijn paarden lopen bij huis, dus ruime boxen, goede verlichte buitenbak, dagelijks weidegang behoren tot de mogelijkheden. Wie weet in de (nabije) toekomst een rijhal...We willen graag uitbreiden met een loods waar gedeeltelijk paarden en een rijbak in komt. Tot die tijd kunnen we gewoon met de trailer op pad naar een naast gelegen rijhal. Verder mag ik ook graag buiten rijden, je rijd bij ons de oprit af, weg over en je bevind je in het bos. Eigenlijk ben ik een heel tevreden iemand Bloos

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:41

Uitrijmogelijkheden. Ik heb 18 jaar lang paarden aan huis gehad. Na ruim 10 jaar is er een stukje wei afgezet waarbinnen ik mocht rijden. Verder heb ik altijd in het bos gereden, ook dressuurmatig en spring'training'. Bij mijn verzorgpony's en paarden de afgelopen jaren, vanaf 2002, was er of geen bak, of een buitenbak. Ik hecht véél meer waarde aan weidegang, een bos vlakbij en evt. een buitenbak dan een binnenbak etc etc.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:43

Als ik een eigen paard heb ga ik echt wel voor de uitrijmogelijkheden. Maar ik zou dan vooral kijken of mijn paard wel 24/7 buiten kan staan. (de hele jaar door.) Iig in zomer moet hij 24/7 buiten kunnen staan en in winter overdags.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:43

uitrijmogelijkheid! Omdat ik toch hoofdzakelijk recreatie ruiter ben.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:45

uitrijmogelijkheden in combinatie met het liefst 24/7 weidegang.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:54

Liever uitrijmogelijkheden dan een binnenbak, maar onze paarden staan thuis dus geen ervaring mee. Haha! Haha!

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:56

Uitrijmogelijkheden, al zijn die natuurlijk hier in de Randstad nogal beperkt...

Een binnenbak en solarium zouden héél fijn zijn, maar gezien ik recreatief rijdt, vind ik uitrijmogelijkheden belangrijker.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:26

een goede combinatie Haha!
Ik vind uitrijmogelijkheden zeker bvelangrijk maar wil ik ook degelijk kunnenblijven trainen door weer en wind

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:29

ik ga voor uitrijmogelijkheden. tuurlijk is een goede bak ook erg belangrijk, zodat je vaak kunt trainen maar het hoeft niet altijd een bak met overkapping te zijn!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:29

ik heb een eigen land 1700 vierkante meter, een grote binnenbaan, een kleine binnenbaan..... twee 20,60 buitenbanen een 20,40 buitenbaan... een stapmolen, en een losgooipaddoc EN ruiterpaden waarvoor ik maar 100 meter over de weg moet Haha! Haha!

have it all.......... kost wel wat, dat wel Haha! Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:37

KiWiKo schreef:
ik heb een eigen land 1700 vierkante meter, een grote binnenbaan, een kleine binnenbaan..... twee 20,60 buitenbanen een 20,40 buitenbaan... een stapmolen, en een losgooipaddoc EN ruiterpaden waarvoor ik maar 100 meter over de weg moet Haha! Haha!

have it all.......... kost wel wat, dat wel Haha! Haha!

maar dan heb je ook wat Haha!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:40

Ach, als ze maar in de wei kunnen, ook in de winter, de rest is onbelangrijk. Ik heb dan ook geen buiten of binnenbak en ook geen fijne uitrijmogelijkheden. Maar mijn pony kan in de zomer 24/7 in het land en in de winter de hele dag.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:58

Ik ga allereerst voor een goede verzorging van mijn paard, dat vind ik echt het belangrijkste.
Mijn vorige stal was naast een bos, maar ... voeren wilden ze nog weleens vergeten.
Nu sta ik op een stal die de zorg voor de paarden vooropstelt. Faciliteiten zijn redelijk tot goed, maar de uitrijmogelijkheden zijn nogal beperkt. Toch heb ik voor deze stal gekozen, omdat het welzijn van mijn paard vooropstaat Haha!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:06

Als eerste goede verzorging, weidegang, goed voer ed.

Dan toch faciliteiten. Een goede buitenbak op zijn minste, en ook een binnenbak graag, mijn paard meent dat ie smelt in de regen. Ik houdt gewoon meer van dressuren en springen dan van buitenrijden.

Nu stap ik ongeveer 20 minuten naar het bos toe, dat vind ik niet erg. Ik kan em ook nog altijd op de trailer zetten en naar de bossen rijden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:10

Hier onder de rook van Schiphol zijn de uitrijmogelijkheden beperkt.

Ik heb gekozen voor een stal met binnenbak, 2 buitenbakken, longeerring, weidegang en paddocks.
Ook wordt er gevoerd.

We kunnen buiten een ommetje maken.
En anders de trailer aankoppelen en naar het strand (20 min met de auto).