paddock bodem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monicees

paddock bodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 10:42

Hallo allemaal,

ik heb sinds kort een tinker gekocht met dikke sokken.
Ook heeft ze wat last van mok, welke tinker niet?

Bij de keuring adviseerde de veearts mij om de zand-paddock te gaan betegelen.
Dit omdat het paard dan vaker droog kan staan, omdat bij ''schuin betegelen'' het water weg kan lopen in een afvoer.
Nu heeft mij paard geen ijzers, ik ben bang dat als hij 24/7 op tegels loopt hij geen hoeven meer overhoudt!
Ik zoek dus een alternatief, heb ook al aan koeienstal rubber-matten gedacht (die heb ik ook in de stal liggen) maar volgens mij worden die met mest+plas+regen spekglad!

Ik ben dus wel benieuwd of hier nog meer mensen zijn met dit ''probleem'' of ook ervaringen hebben,
adviezen en tips zijn welkom Clown

PS: geen vloerbedekking of andere ''losse'' materialen, hij eet alles op wat los ligt Knipoog

groetjes

joyce B

Re: paddock bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:22

Bij een manege in de buurt liep een paard ook op een verharde paddock, met rubber matten erover. Je zou NehnaDagmar kunnen vragen hoe dat was in de winter, die had daar haar pony staan.
Bestraten is wel de beste oplossing om te voorkomen dat ze natte sokken krijgen. Misschien een deel bestraten en een deel met scherp zand zodat het mooi droog blijft, maar wel zachter is?

Drainage tegels is ook een alternatief of speciale kunsstof grasroosters voor in een paddock. Die vul je op met zand, maar er hoeft geen dikke laag overheen. Als je de ondergrond goed drainerend maakt, dan blijft je paddock ook droog en ze kunnen er in elk geval niet meer in het zand wegzakken doordat de roosters dat voorkomen.