Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

tamary schreef:Ik zou mijn paard toch elke dag even in handen willen hebben om na te kunnen kijken, etc. dan kan je ook meteen voeren.
wizewo schreef:Misschien zo'n ouderwetse voerzak, die je aan het halster kan hangen? Dan kunnen de andere paarden er iig niet bij, maar kan misschien wel wat jaloersheid veroorzaken. Weet ook niet hoe hoog/laag in rang je paarden zullen worden. Hoe hoger, hoe minder problemen.
fjordnina schreef:Krachtvoer is wel nodig al naar gelang de voedingswaarde in het land en wat er met de dieren gedaan wordt. Ze moeten wel wat minder krijgen dan op stal. Ik zou jouw paarden gewoon even uit de weide halen en dan voeren. Een voerzak is wel een goed idee maar niet in het land. Andere paarden worden gegarandeerd jaloers en dan kan jouw paard zich alleen met zijn achterbenen verweren want hij heeft immers de zak om zijn mond.
Armaris schreef:Gewoon geen krachtvoer geven,dat is niet nodig als ze 24/7 op het land staan

Armaris schreef:Krachtvoer veroorzaakt alleen maar problemen.
En daarbij als TS niet meer elke dag komt wordt het paard ook niet meer getraind,dus ja
nanova schreef:heey
je kan ook een touw aan een emmer doen, en in die emmer krachtvoer, en dan over de nek hangen, maar als je die krachtvoer toch geef, ben je er blijkbaar zelf ook, dan zou ik het paardje even de wei uit halen, en dat het paardje even kan eten, en dan weer trug zetten, maar als er gevoert word door iemand anders, kan je ook met die emmer doen
maar wat ik deed is een emmer met een touwtje over de nek hangen. Alle andere paarden werden dan wel wat onrustig en wilden ook eten, maar ze hadden snel genoeg door dat ze toch niks konden krijgen, dus dan kwamen ze bij mij schooien en kon mijn pony rustig verderop eten.
En het lijkt mij ook niet echt werken waarschijnlijk word tie dan belaagt door de andere paarden.......Dees schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom je je paaard in een kudde in het land gooit als je er nog op wil blijven rijden....
Rijpaarden houdt je volgens mij op stal en voer je dagelijks bij.
Heb je een ijslander ofzo?
Juin schreef:wij geven onze paarden alleen krachtvoer als ze gewerkt hebben (bij 24/7 weidegang) dan heb je ze toch uit het land en geef je het na het rijden / longeren o.i.d.
Als ze niet werken hebben ze het niet nodig dus worden ze ook niet bij gevoerd.
in het land bix voeren is geen optie, of je moet ze allemaal vastzetten, anders krijg je enorm voernijd en geloof me daar wil jij niet tussen staan met je emmertje. Kortom, voor de rust in de koppel is het beter im niet in de wei met krachtvoer te komen.
Juin schreef:[naam verwijderd]: Onze paarden lopen 24/7 buiten, worden na het werk bijgevoerd en lopen regelmatig wedstrijden (1 in de B, 2 in de L1, 3 in het M1 en 1 in het M2). en ze vinden het heerlijk in de wei. In de winter staan ze wel gewoon op stal. Zo raar is dat toch niet ??? of ligt het aan mij. Omdat wij zograag wedstrijden willen rijden hoeven de paarden toch niet binnen te blijven? ieder zijn keus hoor, maar wij vinden het prima.