Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Maar als ik Buddy nog vast heb, en hij het eind van het touw bereikt, en ook nog een grote mond en een flinke ruk aan het halster krijgt, dan weet hij precies hoe laat het is }> Maar ik denk dat het handig is om een soort woord of signaal te gebruiken wanneer ik hem losmaak, en wanneer hij van mij weg mag. Wat kan ik hier het beste voor gebruiken? Hij springt in ieder geval NOOIT mijn kant op.
Maar jij kent Buddy niet
Die luistert slecht naar stemcommando's. Ik denk dat ik hem beter een of andere gebarentaal ga aanleren ofzo
Hij is best kijkerig, en vindt alles interessant, behalve het baasje...nja, het baasje is alleen interessant als hij ergens loopt waar meneer hem niet kan zien 
XoNo schreef:Ik mag niet weg, maar als ik ben word ik over het hoofd gezien

Cody"]
[quote="XoNo schreef:Ik mag niet weg, maar als ik ben word ik over het hoofd gezien

(jaja, een echte foptruck wordt dit!
). Als hij DAN stil blijft staan, pak ik hem aan het halster, maak ik de andere los, loop ik nog een stukje, en geef dan het commando (knippen met de vingers, en klikgeluidje), dat hij weg mag.
Margreet schreef:Nee, dat lijkt me niet verstandiger. Paniekhaken zijn ondingen in dit soort situaties, als je paard eenmaal geleerd heeft dat hij met een flinke ruk loskomt (wat toch het doel is van een paniekhaak) dan heb je dus een paard gecreeërd dat niet fatsoenlijk te geleiden is omdat het zich los probeert te rukken, dat werkte immers altijd goed....
).
Ik vind het ook een van de gevaarlijkste dingen, lompe paarden. Vorige keer was hij geschrokken van een opvliegende vogel, en is zo tegen me op gelopen, dat was niet bepaald lekker
Ik had hem toen niet gestrafd, dom dom dom. Volgende keer (ik hoop niet dat die er komt
) straf ik hem wel...eerst op mij letten, dan pas op vogeltjes