Hoe werkt een uitdunschaar ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 12:55

De titel zegt het al.

xxitsmexx

Re: Hoe werkt een uitdunschaar ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:58

een effileerschaar bedoel je??

je knipt op de lengte die je wilt hebben maar dan wordt het niet recht maar wordt het natuurlijk..dus langere en kortere plukken dat staat veel mooier dan gewoon knippen

ik zoek nog zo'n effileerschaar waar kun je die halen??

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:02

Ik heb een uitdunschaar maar eigenlijk heb ik die maar 1 keer gebruikt. Je knipt gewoon boven aan in de manenkam, aan de wortel, maar ipv met een gewone schaar (die alle haren ertussen afknipt) knipt deze maar enkel haren weg, enkel die die tussen de tandjes op het mesje terecht komen. Maar dit is goed als je het net gedaan hebt, maar na een paar weken zijn die haren terug een paar centimeter bijgegroeid en steken die overal uit als je vlecht. Die korte haren kan je niet terug bijknippen want die zitten overal tussenin, die liggen er niet mooi bovenop. (sorry maar beter kan ik gewoon niet uitleggen, je zou het eigenlijk moeten zien bij iemand).

Het zal wel effileerschaar heten veronderstel, en je kan inderdaad de puntjes er natuurlijker laten uitzien (als je ze bv eerst gewoon afknipt) maar zo heb ik ze nog nooit gebruikt.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:28

xxitsmexx schreef:
een effileerschaar bedoel je??

je knipt op de lengte die je wilt hebben maar dan wordt het niet recht maar wordt het natuurlijk..dus langere en kortere plukken dat staat veel mooier dan gewoon knippen

ik zoek nog zo'n effileerschaar waar kun je die halen??

Zo'n efileerschaar kun je gewoon bij de ruitershop halen. Die schaar is echt ontzettend handig! Je krijgt een heel natuurlijk effect. Een uitkomst voor mensen die slecht zijn in trekken, zoals ik Clown