Dat ligt er eigenlijk aan wat je zelf wilt. Er is idd rubber voor aan de muren te krijgen, trapbescherming. Ik heb er uiteindelijk niet voor gekozen bij het bouwen van onze stallen, deze zijn overigens wel van hout, maar ik weet dat je het rubber o.a. bij horsefriend kunt kopen.
Ik denk dat je beter geen rubber tegels op de vloer kunt leggen als je geen afwatering hebt en vlas wilt gebruiken. Ik heb het vlas ook op het beton liggen en dat gaat prima. De urine trekt in het vlas en waarschijnlijk ook wat in het beton. Op rubber lijkt mij dat het blijft liggen. Je moet wel voldoende vlas in je stal doen natuurlijk, het is niet de bedoeling dat je paard zowel op het beton als rubber hoeft te staan. Rubber en beton zijn allebei niet zacht voor je paard, doe er echt voldoende vlas in.
Ik heb zelf ook vlas en vind het ideaal omdat mijn mesthoop er echt niet groot van is (vlas breekt veel sneller af), maar het mesten ed vind ik niet ideaal. Ik zou het eigenlijk ook niet graag in een inloopstal doen, vlas is erg klein materiaal en erg glad, de paarden schoppen het erg makkelijk eruit, ik heb hier 1 stal met een verhoging en daar gaat het redelijk, maar de stal zonder lijkt het vlas wel uit te glijden als mijn paard er uit moet lopen. Een opstaand randje zou dan aan te bevelen zijn.
Veel succes met je keuze!