Lekker verwennen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

Lekker verwennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 08:05

Hej,

Hoe kan je je paard eens een keertje écht lekker verwennen, waardoor de band sterker wordt en hij weet dat je van hem houdt ?

Farolover

Re: Lekker verwennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:49

Uhm ja .. je kunt hem allemaal lekkere dingen geven Knipoog

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 12:13

Ah ja was ik er vergeten bij te zetten:
Mijn paardje is op dieet dus echt veel lekkere dingen behalve wortels kan ik hem niet geven Knipoog

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:03

euhm.... lekker kroelen vind een paard over het algemeen ook wel erg fijn. Knipoog

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:07

misschien in een lekkere slobber maken..of idd lekker knuffen.Een rustige buitenrit er zijn zo veel dingen die kan doen Knipoog Je vind vast wel wat!

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:07

Idd lekker knuffelen en beetje tutten. Haartjes kammen, hoefjes schoonmaken enzo Lachen

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:19

Hihi Haha!
Dat kan niet in 1 keer hoor!
Ik probeer ook een goede band te leggen met mijn 2-jarige. Ik heb het geluk, dat zij kroelen héérlijk vind. Ja Dus daarmee maak je haar al blij. Een snoepje, broodje of appel doen haar niet zoveel, dat is gewoon eten; verder niks. Dat wil ik haar ook zeker niet aanleren.
Om de band te krijgen ga ik in de schemering altijd naar ze toe. Dan hebben ze hun buikje vol en staan heerlijk ontspannen half te slapen. Als je dán lekker gaat kroelen en aaien, voel je vanzelf warmte en liefde terug. Het klinkt raar, maar ik denk dat je het beste een band op kunt bouwen (bij mij iig) in de avond/schemering.

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:25

Ligt eraan wat jouw paardje leuk vindt. Als hij van poetsen houdt, kun je hem eens een keer een hele uitgebreide poetsbeurt geven en een keerje wassen als het mooi weer is. En je kunt met hem gaan wandelen in het bos. En je kunt misschien een keer bij hem in de bak gaan lopen en dan kijken of hij je overal wil volgen. Of een parcours maken en daar dan samen met hem doorheen lopen.

Veel plezier iig!

Debbyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:43

slobber of knuffelen of een lange buitenrit maken en daarna verwennen Haha!

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:46

Met veel snoepjes verbeter je je band niet, het bouwt geen respect op. Als ze dan een keer niet krijgen, zijn ze gelijk gefrustreerd. gewoon lekker wandelen op leuke interresante en rustige plekken, en zoals al eerder gezegd: lekker kroelen!

[ nou niet denken dat ik me verzorgpaard nooit wat lekkers geef Knipoog ]

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 05:25

lekker uitgebrijd poetsen ,de hoefjes verzorgen ,stal super schoonmaken .
lekkere wandeling maken langs veel gras.een fijne bosrit lekker aan de lange teugel smorgens vroeg als iedereen nog slaapt,daar kun je samen echt van genieten.
lekker lang in de wei .
dit doe ik bijna iedere dag ,dus bij ons is het altyd verwendag

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:07

kroelen maar dan op de zelfde plekjes waar paarden dat ook bij elkaar doen.denk hierbij aan de schoft en de hals.. en een lekkere wandeling maken is ook goed voor de vertrouwens band

Amani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:27

avondwandeling maken en dan lekker poetsen na afloop. Met iets lekkers in de stal zetten wat je dan bijvoorbeeld erin legt voor je weggaat. Als ze dan de stal inkomt heeft ze nog iets lekkers liggen. Je kunt wandelen op rustige stukjes of even het bos in gaan als dat dichtbij is.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:46

lekker lang poetsen , veel praten tegen ze.. lekker wandelingen bosritten maken Haha!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:48

mijn pony houd eigenlijk helemaal niet van contact.. en dan vooral zijn hoofd en bovenhals .. de rest maakt haar niet zoveel uit maar dit komt omdat ze op een manege heeft gestaan en ze daar altijd langs die pony renden en dan even snel aaiden.. heeft iemand tips hoe ik ze dan zou kunnen verwennen?

joanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:46

haal der in de plaats van 1 keer per dag meerdere keer uit haar stal of ga wat vaker naar der toe en poets lekker en ga lekker wandelen en graazen gewoon leuke dingen doen. je hoeft ze niet zo zeer teverwennen maar laat egt merken dat je ze jou kan vertrouwen.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:51

Kroelen, wandelen, poetsen. Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 09:06

Met hem verwennen, daar verbeter je je band niet mee, zeker niet in 1 keer. Zo denken paarden gewoon niet. Het is veel belangrijker dat je hem altijd consequent en met respect behandeld, dan weet je paard wat hij aan je heeft.
Laat je snoepjes sowieso maar thuis, daar win je het hart van je paard echt niet mee, daar wordt hij alleen maar vervelend van. Eerlijk met hem bezig zijn, daarmee verdien je respect van je paard en zal je band verbeteren. Ontdek wat zijn persoonlijkheid is en ga daar creatief mee om ( dus als hij van kroelen houdt, doe dat dan als beloning, of als hij ergens angstig van is, laat zien dat hij je kan vertrouwen ).