Lengte staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yorghos

Lengte staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 06:30

Op welke lengte houden jullie de staart van je paard?
Banjer heeft een erg dun staartje. Het hangt nu gewoon tot op de kootholte, ongeveer, maar het ziet er nu zo miezerig uit! Van boven begint de staart normaal en naar onderen toe wordt ie steeds dunner.
Op welke lengte knippen jullie? En nog tips om de staart wat voller te laten ogen?
Kammen doe ik al bijna nooit om te voorkomen dat ik er nog meer haren uit trek.

oosterhoff

Re: Lengte staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:38

veel glansspray erin. Door het zwiepen naar bijvoorbeeld vliegen kan het haar gewoon afbreken.
voor de hoogte. begin gewoon met steeds twee cm en kijk wanneer je het mooi vind. Bij dressuurpaarden blijft het vaak langer dan bij springpaarden. Ieder zo zijn eigen smaak. tot de koten zou ik het iig nooit laten hangen. de mijne heeft een hand breedte boven de kogel als ze stil staat. door het lopen draagt ze hem wat hoger

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:09

Ik knip de staart ook ongeveer een handbreedte boven de kogel af. Het is een beetje afhankelijk van de smaak en de dikte van de staart hoe lang of kort je hem kunt houden. Mijn paard is gezegend met een hele volle staart die vind ik langer mooier dan wat korter, terwijl een staart die heel dun is wat korter mooier toont.

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:23

Ik knip hem zodat hij in gedragen stand komt tot aan de onderkant van het spronggewricht. Lange staarten vind ik persoonlijk helemaal niet mooi. Bij paarden met een dunne staart is de staart sowieso mooier als die wat korter is (dan lijkt deze dikker) Moest het paard een hele dikke staart hebben dan zou ik hem wel wat langer laten.

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:30

Als je het echt storend vindt, kun je haar in laten vlechten. De staart wordt dan voller, maar je ziet niets van het haar dat erbij is gekomen.
Ik knip het meestal bij de kogel af, sommige iets langer, anderen weer iets korter, beetje afhankelijk van het paard.

AsKaBaNMaNoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:32

ik knip het meestal iets korter als kogellengte,en om de staart voller te laten lijken laat ik hem een nacht met vlecht staan zodat het haar gaat golven en dan uitkammen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:37

Ik knip hem ook vaak bij de kogel, soms een klein stukje korter.

Je kan de staart ook een keer iets korter knippen, en kijken of hij dan voller teruggroeit?

elizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:39

Wij houden de staart tussen spring en dressuur lengte in
(Hier houd hij wel zijn staart in de lucht Lachen )
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:42

Ik knip em vaak zo'n 15cm boven de kogel af.

Dit doe ik bewust, omdat er anders kans is dat ze op haar staart gaan staan als ze bv hebben gelegen, of met rollen of zo.. Bovendien oogt ie dan iets voller, omdat ie in verhouding iets korter is.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 18:03

Ik denk dat ik dit weekend maar eens een stukje ga knippen. Ik wil het niet superkort, maar nu is het zo'n zielig plukje haar... Ik ga het gewoon proberen, steeds een paar cm korter en niet teveel in 1x...

@ Elizen:
Ziet er netjes uit, hoor!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:34

Joh, het groeit vanzelf weer langer, en om dat evt te stimuleren kan je altijd nog de staartwortel koelen met koud water, dit bevorderd de doorbloeding..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:58

Ik heb hem zo rond de kogel hangen. Ik houd hem lekker
lang zodat het makkelijk is voor de vliegen.
Die springpaarden met staart tot de hak vind ik maar niets Haha!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:04

ik heb ook een niet al te dikke staart.. laat maar zeggen best dun. en ik knip m heel vaak bij. ik houd m tussen de kogel en spronggewricht. net zo als je op die foto zag. zo heb k m ook ongeveer. hij lijkt dan veel dikken. en je moet m 1x in de week uitpluizen is mij verteld. en goed wat glansspray dr in. maar als je bijna geen staart hebt is uitpluizen ook niet goed lijkt me Tong uitsteken
nouja. succes dr mee Lachen

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:27

mijn paard is gezegend met een mooie volle staart, dus vind ik het zonde om die heel kort te knippen. Al hou ik wel van korte staarten, dat vind ik er wat sportiever uitzien.
Zo lang/kort is de staart van mijn paard Lachen
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:29

Ties heeft een half wit achterbeen, en op die hoogte knip ik de staart ook af!
Vind het een leuke benadrukking van zn achterbeen, en zo wordt zijn staart in ieder geval niet te lang Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:34

je kunt een stuk van een staart van een ander pard af knippen die wel een dikke staart heeft en met ongeveer dezelfde kleur dat moet je er dan invlechten. bij ons op manege hebben ze dat gedaan en op een gegeven moment had ze echt de mooiste staart van de hele manege! terwijl ze eerst een heel dun staartje had

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:47

De staart van mijn paard is iets langer dan de staart van het paard van Alytje.
(Volgen jullie het nog Clown )
Ik ga mee met de rest. Ja

LadOyyPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:31

Een vriendin van mij op stal had ook een pony gekocht met een dunne staart.
Zij heefd al de dode punten er toen afgeknipt ( het dunne gedeeltee onderaan ( de staart werd wel erg kort ) )
Toen heefd ze hem een hele tijd lang zonnebloem olie gevoerd en nu heefd het paardje een mooie glanzende dikke staart:)

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 00:20

ik knip het meestal af tot kogel hoogte

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 01:00

Ik zou het rond de kogel afknippen ook....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 01:06

Meestal doe ik ze halverwege de pijp afknippen. Ligt ook een beetje aan het paard en hoe hij de staart draagt.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 08:14

Ik ben gisteren met de schaar in de weer geweest. Uiteindelijk heb ik er zo'n 12cm (vooral dode punten) afgehaald.
Het hangt nu zoals meer van jullie al zeiden, tussen koot en sprong. Het blijft een dun bosje, maar het ziet er stukken beter uit dan zo lang.

Extensions zijn wel leuk en geven een mooi resultaat, maar dan vind ik veel te veel gedoe voor mijn weidepaardje. Zo belangrijk is het nu ook niet voor mij Haha!

margriet7678

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:42

Als paard staart draagt 2 handen boven kogels.
Allen kammen na het wassen ingespoten met ontklitter manen en staart

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:50

Mijn verzorgpaard heeft een hele mooie lange dikke staart, wel 5 jaar op zitten sparen hoor! Maar mijn merrie heeft een veulen gehad die haar staart even in 2 dagen geruineerd heeft! Nu heb ik het gewoon weer recht afgeknipt. Verder alleen met een speciale manen en staartborstel kammen, wel eerst antiklit erin! En van onder naar boven kammen. Nu zal ze waarschijnlijk volgend voorjaar wel weer een beetje een redelijke staart hebben, hoop ik!