Tof dat je je stallen zelf maakt! Wij moesten de stallen 'afmaken'. De geraamten stonden er al. Alvast een tip: doe er niks in voordat de stallen écht af zijn, dat is heel hinderlijk. Wij hebben zware zwarte dakplaten en 4 doorzichtige dakplaten aan de achterkant. (aan de voorkant staat dat zo slordig) en (hele dure!!) nokken. Echt stom dat je die niet goedkoper kan krijgen. Het zijn 3 stallen en 1 wordt gebruikt als zadelkamer. De stallen zijn naar elkaar toe allemaal open en voor ook helemaal open. Aan de zijkant van het dak, zegmaar, komen nog platen. Rekening houden met electra: Als je de draden 'onzichtbaar' wil hebben moet je ze dus langs het dak maken. (dus vóór dat de dakplaten erop liggen!) Wij hebben de bedrading achter de stal langs, dat is het gemakkelijkst en het goedkoopst.
Verder moet je er rekening mee houden dat het dak wel boven de staldeuren uit moet 'hellen'. Als je dan van die waaiwind hebt, dat ze niet gelijk zeiknat zijn en als je het nog meer over laat hellen, je een droge poetsplaats hebt!
Beton kan scheuren hè, met vorst. Wij hebben hier klinkers, ben ik super tevreden over. Je kunt wel even op mijn site kijken: www.stalloo.tk (en als die het niet doet) flash.websitemaker.nl/stalloo (zonder www) en dan bij 'over stal Loo' (dat is hoe het er eerst uitzag) en dan bij 'rondleiding stal loo' daar zie je hoe het nu is. Ookal zitten er nu alweer nokkies op, maar daar heb ik nog geen foto's van. Ik hoop dat je er iets aan hebt.