kleine pony shet mini paardje enz in de tuin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stubborn_me

kleine pony shet mini paardje enz in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 14:21

ik heb een vraag.
de vraag is,kun je een klein ponytje in de tuin met stal dan
ik ken een paar mensen die hebben hun eigen paardje in de tuin wat goedkoper is dan een pensiostalling natuurlijk.
een heeft een paard in de tuin en heeft de schuur verbouwt tot een veilige grote stal en poetsplaats .
en een dat was vroeger een pony waar ik op reed, die stond in de garage t was heel mooi mooie poetsplaats veilig afgewerkt ze had alleen geen tuin dus hij kon niet eruit dat vondt ik minder.
nu is de vraag of je een kleine pony dus een shet apaloosa of een minipaardje in de tuin kan stallen ,is dat wel legaal en heb je er niet iets van een soort vergunning voor nodig weet iemand het>?
groetjes daphne

Cassidy

Re: kleine pony shet mini paardje enz in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:47

Vergunningen zijn afhankelijk van de gemeente waar je je in bevindt. Paarden vallen dan onder de huisdieren en die mag je gewoon aan huis houden. Of dat voor de pony zo fijn is, is dan nog de vraag.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:49

Vergunning voor een stal in je achtertuin bouwen is wel nodig.

stubborn_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 14:49

neeh tis de schuur he

stubborn_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 14:50

maar ik denk dat het ervan af hangt hoe t paard is opgegroeid en hoeveel ruimte en bewiging je t paardje kunt geven en met schuur bedoel ik een grote schuur gewoon ombouwen tot een veilige grote stal

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:54

Paarden zijn dieren die erg snel berusten. Maar als je hem of haar 's zomers en 's winters buiten wilt hebben blijft er weinig tuin en weinig gras over. Dat wordt een grote blubberboel.
Is de shet bereden of betuigd? Of hebben ze hem echt als grasmaaier?

stubborn_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 16:56

hij wordt bereden en veel gelopen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:02

Je mag geen overlast veroorzaken. Een paard in een woonwijk zal snel overlast geven aan de buren omdat je te dicht op elkaar zit. Een paard in de achtertuin in landelijk gebied, omringd door weilanden zal geen problemen opleveren. De afstandsregels voor een stal zijn in de bebouwde kom anders dan in landelijk gebied. Die informatie kun je vinden in het bestemmingsplan.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:03

Ik dacht altijd dat dat niet mocht omdat het geen huisdier is,maar vlak bij ons in de buurt heeft wel een paard in de tuin

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:11

ik denk dat je snel last krijgt met de buuren ik kende ook iemand die had mini shet in de tuin(woonwijk)de buuren begonnen al snel te zeuren en het zag der ook zielig uit het paardje stond hele dag in ze eentje op klein stukje gras..is toch oneerlijk tegen over het beestje maar ja zo denk ik der over kan je mis beter een weitje ergens anders zoeken ofzo..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:19

Waar kan je shet of wat dan ook dan lekker rennen? Wat vinden de buren van de stank van de mest? De vliegen en ander ongedierte dat er op af komt? Wat doe je als de hele boel verandert in een modderpoel? Nee ik vind het 10x niks.

stubborn_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 10:24

het is niet van mij hoor maar als je alles goed schoonhoud is stank onzin ik vraag me alleen af waar hun hun mest laten en als het een moderpoel is moet je gewoon een tijd lekker wandelen en grazen in de duinen wachten tot het hersteld is alleen een tuin wordt niet echt gouw een moderpoel tenzij het drie dagen achter elkaar regent in de bak kan het ook een grote modderpoel worden die gebruiken ze dan tog ook niet

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:08

hoe groot is de tuin? hoe dicht staan de huizen naast elkaar?
zelfs als je alles goed schoon houd gaat t stinken, tenzij je de mest gelijk afvoert ergens heen...

denk persoonlijk niet dat het alles is, een shetje in de tuin... het klinkt heel leuk, maar zelfs een shet heeft de ruimte nodig, ookal word hij bereden en mee gewandeld!!
een bak word trouwens wel een modderpoel, maar gras erger én gladder! als dat eenmaal weg is komt er moeilijk gras terug (als het écht helemaal kapot gelopen is!! zelfs mijn weitje moet ik opnieuw inzaaien omdat het gras kapot gelopen is en die is wel groter dan een tuin!!)

stubborn_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 18:45

ze woonde allebij op een hoekhuis alleen een ijslander was t volgends mij kwam helemaal niet uit de garage dat was best wel sneu hij werd wel elke dag gereden en gelopen en zo maar ze hadden geen tuin en die andere was nog een veule de tuin was gewoon netjes nu ook moet ik zeggen overdag wordt e4r gewoon met hem gelopen en gegraasd en overdag staat hij ook gewoon in de tuin het is een normale tuin ken geen maten opnoemen maar niet te groot en niet te klein

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:14

ligt er aan hoe groot de tuin is. en waar je ergens woont..

stubborn_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 22:52

zoals ik al zij het is niet te groot en niet te klein ik heb geen afmetingen ik zelf woon in zandvoort bij de duinen
en de mensen die hun paarden in de tuin hadden was een ook in zandvoort vlakbij de duinen en een in haarlem bij het park ze gaf altijd pony ritjes voor 2,50

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:14

Ik vind het maar niets.
Een paard heeft imo ruimte en soortgenoten nodig.
Door een pony in je tuin te zetten heeft hij geen van beide.

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:15

Mijn shet staat bij ons in de achtertuin, ze heeft een eigen wei waar ze heel hard in kan rennen ook heeft ze genoeg ruimte in de stal (waar we wel een vergunning voor aan hebben moeten vragen) en de buren zijn het gewend. Eerst had ik een e-pony daar staan. Ze vinden het ook niet erg mijn buurmeisje komt vaak mijn shet mee poetsen.

stubborn_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 11:03

dat is wel lkkr nouwjah ik wou gewoon even jullie mening erover horen dus dankjewel allemaal!
doegiesz