Ervaringen wormenkuur in appel spuiten gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMike

Ervaringen wormenkuur in appel spuiten gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 13:36

Mijn paard raakt totaal in paniek als hij ook maar denkt dat je hem mogelijk een wormenkuur komt geven. Nu heb ik wel eens gehoord dat er een speciale wormenkuur is die je in een appel moet injecteren. Ik vraag me dan alleen af, eten de paarden de appel dan ook idd op? Ik wil natuurlijk wel zeker zijn dat hij voldoende binnen krijgt. En kan je deze iedere keer geven, of moet je ook afwisselen zodat je paard niet immuun raakt.

Het zou voor mij best een oplossing zijn, maar ik hoor graag of anderen er positieve ervaringen mee hebben gehad voor ik naar de winkel ren en op zoek ga naar zo'n wormenkuur.

Tieme

Re: Ervaringen wormenkuur in appel spuiten gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:29

Nooit van gehoord. je bedoelt niet gewoon een wormkuur met appelsmaak?? die heb je namelijk wel.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 14:41

nee, die heb ik ook wel, nee echt om te injecteren in de appel, was volgens ook vloeibaarder dan pasta.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:17

Je hebt tegenwoordig ook wormenkuren in brokjes uitvoering.
Mijn paarden vinden die wel erg lekker!!

henkv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:42

Je kunt een wormpasta ook mengen met appelmoes. Vinden ze meestal erg lekker.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 16:05

ok, andere tips zijn ook zeker welkom!

Daantje, waar koop jij deze brokjes?

karelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:21

Helaas werken die brokjes (Rintal) maar heel matig en is er veel resistentie tegen!

KArelK

Daantje1981 schreef:
Je hebt tegenwoordig ook wormenkuren in brokjes uitvoering.
Mijn paarden vinden die wel erg lekker!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:25

ik heb ook ooit geprobeerd aangezien ook wormenkuur bij Nikita een ramp is. maar ze at niet op. Doe nu praam op en dan wormenkuur dr in

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:23

Ik doe het wel eens door de slobber.
Dan is de smaak er af.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 08:48

Bedankt allemaal, ik zie al wel een paar dingen die ik kan proberen!

Meer tips zijn nog steeds welkom natuurlijk.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:13

Ik spuit de spuit gewoon leeg over haar brokken. Dat eet ze goed op. Schijnt dan nog gewoon goed te werken. Beter dan die brokjes...

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:24

Mijn pony wil ook absoluut geen wormenspuit.
Maar als ik het in een krentbol stop, eet ze het wel op. Dus misschien helpt dat ook bij die van jou.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:29

gelukkig is mijn paard daar niet moeilijk mee maar als ik het over haar eten doen eet ze er gewoon omheen Tong uitsteken Door de appelmoes werk goed en dan neem je gewoon een wormenkur met appel kaneel smaak, is altijd nog lekkerder dan de "gewone"

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:32

Myn ponny doet er eigelyk niet moeilyk over.. ik spuit het gewoon in haar mond en ze slikt het door Lachen

het paard van myn oom krygt het altyd tussen het brood (op dat brood zit dan een klein beetje jam of zo) eet het zo op Lachen

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:14

over de brokken met appelmoes!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:11

Mijn paard krijgt haar wormenkuur ook over haar brokken heen. Ze eet ze gewoon nog op en krijgt zo toch alles binnen, prima oplossing vind ik Lachen

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:14

Je kunt eerst met een lege spuit een paar keer per week appelmoes in de mond spuiten. Eerst zal dat ook wel moeilijk gaan maar na een tijdje hebben ze door dat je met iets lekkers komt en werken ze mee. Nadat je de echte wormenkuur hebt gegeven kun je gelijk een spuit appelmoes geven.
Deze tip kreeg ik van een stalgenoot, maar ik had hem niet nodig omdat mijn paardje de tweede keer beter meewerkte en ik hulp had van een ander meisje op stal.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 14:29

Ik heb het ook al eens met stroop in een spuit geprobeerd, mijn paard blijft er extreem angstig voor. Ik denk dat ze de spuit een paar keer ongelukkig tegen zijn gehemelte hebben gedrukt, zeg het maar, dat blijft gissen. Ik heb hem al 3.5 jaar inmiddels en ondanks alle pogingen blijft het een beetje een stressverhaal, vandaar mijn nieuwsgierigheid naar de pasta in de appel.

Mike kan overigens van andere dingen ook behoorlijk in paniek slaan, zodra je op een bepaalde manier aan hem wilt zitten blijft hij stressen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 14:34

Over de brokjes lijkt mij hier ook geen oplossing, hij is wel angstig, maar helaas niet dom, haha, dat gaat er zo nooit in, dan zit er een geur aan, en heb ik het denk ik over de gehele bak zitten... De pasta die ik bedoelde voor de appel zou vloeibaarder zijn en speciaal gemaakt voor paarden die moeilijk zijn. Vandaar mijn vraag naar de ervaringen of de appel dan wel opgegeten werd.

Ik denk dat ik eens voor de slobber ga de volgende keer en anders klungelen we gewoon nog even lekker door, vind het wel belangrijk dat hij ook alles binnen krijgt.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 16:52

Laat dan een DA de ontworming injecteren,maar ik weet niet of het in NL wel toegestaan is

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 17:40

Ja, helaas is dat hetzelfde euvel en wordt de strijd niet minder. Mijn paard heeft een hekel aan enge dingen aan zijn lijf. Hij is ons dit winter bijna overleden na een enorme spierontsteking van de jaarlijkse enting van de dierenarts en heeft hij hiermee ook al geen goede ervaringen meer.

Het is soms wat, haha, hij komt er wel, hij is alleen erg lomp in gedrag en reageert dan erg sterk en vervelend bij angst. De wormenkuur komt er altijd wel in, het is alleen altijd een klein gevecht. Om hier nu een dierenarts voor te laten komen en dan net zo goed het gevecht met hem aan te moeten is dan voor hem ook nog niet zo'n oplossing.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:37

Jalenka_Kiya schreef:
Je kunt eerst met een lege spuit een paar keer per week appelmoes in de mond spuiten. Eerst zal dat ook wel moeilijk gaan maar na een tijdje hebben ze door dat je met iets lekkers komt en werken ze mee. Nadat je de echte wormenkuur hebt gegeven kun je gelijk een spuit appelmoes geven.
Deze tip kreeg ik van een stalgenoot, maar ik had hem niet nodig omdat mijn paardje de tweede keer beter meewerkte en ik hulp had van een ander meisje op stal.

Vind ik een hele goeie, maar helaas ben ik waarschijnlijk erg dom, want het lukt me niet om de appelmoes uit de wormspuit te krijgen Clown
Als ik dan de zuigstang indruk, spuit de appelmoes aan de achterkant eruit..
Wie legt me uit wat ik fout doe? Clown