Modder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Allegandra

Modder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 10:14

Nu de winter er weer aan komt en de regen enzo..gaan de paarden met de herfst ongv.. van het weiland af en komen op een "zand"stukje te staan...wat na giga buien of paar dagen regen veranderd in een ongelooflijke modder poel!!

Ik zak er soms in tot mijn enkels...Persoonlijk ben ik hier niet blij mee dat mijn paard daar in staat...(hiervoor was ze mijn verzorgpaard dus kon ik moeilijk er iets over zeggen, nu is ze van mij en wil ik gewoon niet dat ze in de blubber/modder staat) ze krijgt dikke achter benen etc etc..en je ziet dat ze er niet leuker op wordt..wordt beetje chagerijnig etc etc...

Ze zegt(eigenaar van stal) dat het geen kwaad kan...maar ik heb er soms mijn andere gedachten over...?!!?

Kan dit veel kwaad of?!?!!

shadowflower

Re: Modder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:12

als ze snachts netjes op de stal staan kan het geen kwaad .. in de stal kunnen doe hoeven weer opdrogen . het komt alleen maar de kwaliteit van de hoeven (lekker soepel) ten goede .

Ziron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:17

bij mij staan ze overdag in de winter ook in de modder hellaas, alleen bij mijn tinker vind ik het niet zo fijn ivm verhoogde kans op mok maar dat hou ik dan ook streng in de gaten
voor de rest kan het niet zoveel kwaad hoor

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 11:20

Ze staan idd ook op stal in de winter snachts..ik merk dat mijn paard het persoonlijk niet zo prettig vind...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:06

Kun je niet een stukje betegelen ofzo, of iets hoger maken zodat er geen water kan blijven staan?
Mijn paard staat ook 's winters alleen op zand, maar hun stal ligt wat hoger en daar kunnen ze altijd droog staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:03

Betegelen moet je iig niet doen, spekglad in de winter bij vorst. Je kan beter beton gieten dan, en niet vlakken zodat het goed ruw is.

Modder, sja, ik ben van mening dat je er niet aan ontkomt met onze Zeeuwse klei Clown Die van mij zakken in de winter ook tot 15 cm weg. Balen, maar t is niet anders. Ik knip wel een stuk van de staart af (omdat die anders zo zwaar wordt van de klompen) en verder hebben ze een stal waar ze ook droog in kunnen staan.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:35

Wij hebben wel, pak 'm beet, 2 meter betegeld, en dat ligt in de winter bestrooid met een laagje zand en stro e.d., dus de kans op uitglijden is niet zo groot. M'n paardje is namelijk ook heel gevoelig voor mok, dus dit leek ons de beste oplossing. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:38

Dan toch is beton veiliger, dan hoef je niet met zand en stro te hannessen Knipoog Plus tegels verzakken makkelijker Lachen