containerstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sharrie

containerstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 11:13

Wie heeft hier meer informatie over?
Ik krijg volgend jaar mijn eigen paardje en mijn ouders willen waarscheinlijk zo'n containerstal.
Als iemand nog andere buitenstallen weet.
Altijd welkom.
Alvast bedankt.

friesiszwart

Re: containerstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:28

Het nadeel van een containerstal is dat het erg warm en koud kan worden.

sharrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 11:38

Oow dankjewel.
Wist ik niet.
Maar in de zomer staat die toch op de wei en in de winter een winterdeken op.
Of is het met winterdeken nog te koud?

dupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:39

Ja klopt, wij hebben een container staan. Niet als stal maar als opslag. Het wordt er echt heeeeel warm in....
Ik vind het dan ook geen geschikte stalling, misschien kun je kijken naar een beton/hout-stal? Vanbinnen betondelen en van buiten afgewerkt met rabatdelen. Is dubbelwnadig en dus voor een paard voldoende geisoleerd.

sharrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 12:25

dupke schreef:
Ja klopt, wij hebben een container staan. Niet als stal maar als opslag. Het wordt er echt heeeeel warm in....
Ik vind het dan ook geen geschikte stalling, misschien kun je kijken naar een beton/hout-stal? Vanbinnen betondelen en van buiten afgewerkt met rabatdelen. Is dubbelwnadig en dus voor een paard voldoende geisoleerd.

En weet je misschien een site met informatie erover

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:28

Mijn paard heeft ook een tijdje in een containerstal gestaan maar ik vond het uiteindelijk niet zo prettig. Met de kou kwam er veel condens in de stal en dat veroorzaakte steeds druppels door de hele stal tegen het plafond. Die kwamen steeds naar beneden, bovenop mijn paard. Ook de zijkanten waren steeds vochtig en koud. In de zomer is het daarin echt bloedheet. De houten vloer was spekglad als hij zijn stal vies en natmaakte. Misschien dat het beter is als je zo'n container laat isoleren en beton laten storten op de bodem maar daar heb ik geen ervaring mee.
Laatst bijgewerkt door Serada op 21-08-06 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

sharrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 12:41

Oke
Geen goede ervaringen met container stallen dus.
Ik kijk nog wel even verder naar andere leuke buitenstallen.
Maar meestal zijn dit weer 2 stallen.
Wat een crime Tong uitsteken
Maarja misschien toch over een pensionstalling nadenken. Lachen

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:06

Hier wel een goede ervaring hoor!
Het klopt dat het in de zomer erg warm wordt in de stallen, maar die van mij staat dan toch buiten. 's nachts gaat hij dan op stal en is het wel weer afgekoeld.
Dat het in de winter koud is maakt echt niet uit, paarden kunnen wel wat hebben hoor! Wij hadden deze winter weleens condensvorming bovenin maar dan alleen als we 's nachts de bovendeuren dicht hadden, en dat was alleen als het echt heel slecht weer was.

Maar als je de mogelijkheid om een vaste buitenstal neer te zetten is dat misschien wel zo handig.

XxJodyxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:38

Waar ik rij staan allepaarden bijna in een containerstal.
Beton in storten Doen ze bij ons bij sommige containers wel maar niet allemaal sommige hebben ook gewoon houten vloer op metalen vloer er ligt toch stro over of zaagsel.
Veder zat ik wel proberen je container zo te plaatsen dat als er neerslag valt De achterkant tegen de wind in staat.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:41

Wij hebben ook containerstallen maar mét uitloop. In de zomer kan het er heel warm zijn maar in de winter is het lekker warm dmv de speciale rubberen matten.

Celvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:04

Celvin heeft een tijdje in een containerstal gestaan., en mijn tip is stort indd een betonnenvloer o.i.d want wij hadden plankenvloer en die gaan opkrullen door het vocht van de urine en de stront !
Het was voor het mooie iets te klein maar verders heb ik er niet hele slechte ervaringen mee !