Voorpluk vlechten hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Esther__

Voorpluk vlechten hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 10:36

Kan iemand uitleggen hoe je een mooie knot maakt in de voorpluk?

Peet_PaneelJarig

Re: Voorpluk vlechten hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:36

ik doe het ingebouwd, dus ingeboude vlecht, en dan met pektouw Knipoog

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:02

ik vlecht het altijd een stukje in (bovenste stukje want dat zijn bij mij zulke korte plukken) en dan door vlechten tot het einde en dan elastiekje erin en dan dubbelvouwen en weer elastiekje erin

sjoffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:41

xxitsmexx schreef:
ik vlecht het altijd een stukje in (bovenste stukje want dat zijn bij mij zulke korte plukken) en dan door vlechten tot het einde en dan elastiekje erin en dan dubbelvouwen en weer elastiekje erin

Goed idee!

sjoffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:41

xxitsmexx schreef:

sjoffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:42

sorry, er ging iets fout...

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:44

Ja bij mijn haflinger doe ik altijd een vissengraat in de voorpluk. Tong uitsteken en dan in een knot. Tong uitsteken

dustineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:47

ik doe in de voorpluk altijd eerst een invlecht en dan maak ik er een knot van Tong uitsteken

_Bolero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:47

Gewoon invlechten en dan een knotje er van maken (met naald en draad of met elastiekjes)

Dainty_Bess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:50

Omdat mijn paard maar een dunne toef heeft vlecht ik altijd onderlangs in,zodat de vlecht er mooi bovenop komt te liggen..en dan gewoon doorvlechten tot het einde natuurlijk en knotje erin Lachen

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 17:10

Dainty_Bess schreef:
Omdat mijn paard maar een dunne toef heeft vlecht ik altijd onderlangs in,zodat de vlecht er mooi bovenop komt te liggen..en dan gewoon doorvlechten tot het einde natuurlijk en knotje erin Lachen

Ik heb even inje proefiel gespiekt, mijn paard heeft hetzelfde met der voorpluk alleen bij haar is het nog korter... Hoe bedoel je onderlangs vlechten?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:49

xxitsmexx schreef:

Ik doe het ook zo? Tong uitsteken

Dainty_Bess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:57

Citaat:
Ik heb even inje proefiel gespiekt, mijn paard heeft hetzelfde met der voorpluk alleen bij haar is het nog korter... Hoe bedoel je onderlangs vlechten?

beetje lastig uitleggen maar normaal gesproken als je invlecht en je wilt weer een nieuwe pluk overleggen, gaat die bovenlangs ..
zeg maar als je een pluk van rechts pakt gaat ie over het meest rechtse uiteinde van de andere 2 plukken en vervolgens onderlangs bij de linkerpluk..
Ik doe het zo dat als ik een nieuw plukje bijpak, ik m eerst onderlangs doorhaal en hij bovenlangs eindigt..

Kortom: De pluk die je bijpakt gaat eerst onderlangs en dan bovenlangs..

Het klinkt heel ingewikkeld geloof ik nu ik het zo overlees maar kan het moeilijk met woorden uitleggen..

Hoop dat je t een beetje begrijpt!
Zo niet dan hoor ik het wel en zal ik er ff over nadenken hoe ik het anders/duidelijker kan formuleren Knipoog

Succes ermee!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 13:49

Ik denk dat ik het wel een beetje begrijp, ik zal het wel even uitproberen vanmiddag Haha!