Ostheopaat ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

San

Ostheopaat ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 20:53

Hallo allemaal,

Komende zaterdag komt er voor mijn paard een ostheopaat, Nico Speksnijder uit Vlaardingen. Hij is aangesloten bij ICREO. Wie heeft er ervaring met deze ostheopaat of met een behandeling van een ostheopaat in het algemeen. Ik ben erg nieuwegierig naar de klachten die jullie paarden hadden voordat je een ostheopaat erbij haalde en naar de resultaten die je gehad hebt van de behandeling.

Mijn paard heeft een zware schouderblessure gehad waardoor hij zijn rug wat verkeerd heeft belast en nu dus vrij vast zit in zijn wervels. Daarnaast sloft hij wat en is hij moeilijk in te buigen wanneer hij lang en laag loopt, vooral met omstellen. Niet echt heel dramatisch allemaal, maar better safe then sorry. In overleg met de dierenarts komt nu de osthepaat kijken. Dus ik benieuwd... het zal toch wel wat doen met hem..?

Lientje

Re: Ostheopaat ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:54

Ik volg je toppic even mee, wil ook een osteopaat laten komen voor mijn paard, hij sloft wat met zijn achterbenen.
Wat kost zo'n behandeling eigenlijk?

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 20:57

De behandeling van komende zaterdag gaat mijn 50 euro kosten, vond ik nog wel meevallen.

Lisa0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:03

Ik heb mijn pony van 15 jaar 2 maanden geleden laten behandelen door een ostheopaat. Ze had een hele gevoelige rug met hier en daar wat obstakels en ze had een soort van bobbel ofzo bij haar zij. Nu is de rug een stuk beter, ze ontspant meer en loopt netjes aan de teugel en haar rug is niet meer zo gevoelig! Ik ben er erg blij mee!

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:53

Ik heb daarjuist ook de osteopaat gebeld, ik heb mijn vragen aan hem gesteld en het klonk veelbeloven. Hij komt na 3 september omdat ik nog aan het trainen ben voor een wedstrijd dan en mijn paard een week niet gereden mag worden na zo'n behandeling. De behandeling kost 80 euro. Deze man is het.

http://www.icreo.com/Nederl/stefan.htm

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:36

Tesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:29

Mijn paard is behandeld door Martine Burgers en ik ken hem niet weer!! (in positieve zin). De osteopatie is soms best lastig te snappen vind ik maar het resultaat bij mijn paard was het proberen meer dan waard!

Naatje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:02

Ook ik heb pas de Osteopaat bij mijn pony gehad.
Ik heb haar nog niet zo heel lang en merkte dat zij met rijden niet helemaal recht liep, maar rechtsgebogen.
Ook werd ze zuur met opzadelen, aansingelen en opstijgen.
En merkte ik dat zij zich niet kon omrollen, maar altijd maar op één kant rolde.
Al deze klachten kwam ik op de site voor osteopatie tegen en ik besloot een afspraak te maken.
Vorige week woensdag is Martine Burgers geweest en vandaag mag er ze voor het eerst weer een rustige 20 minuten rijden.
Ben heel benieuwd naar het resultaat. Wel gaf Martine aan dat ze waarschijnlijk een tweede behandeling nodig heeft.
Ik moet het even drie weken aankijken en dan even de resultaten met Martine bespreken.
De behandeling vond mijn pony erg fijn, zelfs zo fijn dat ze in slaap viel. Ze stond echt te genieten!