Geslachtsdeel Ruin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Monica_86

Geslachtsdeel Ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 18:03

Okay misschien beetje rare vraag maar als jullie het geslachtsdeel van je hengst/ruin schoonmaken...hoe doen jullie dat dan?? en wat gebruiken jullie daarvoor??

Bluebontje

Re: Geslachtsdeel Ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:04

Ik maak niets schoon, dat regelt de natuur zelf maar.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:07

Bluebontje schreef:
Ik maak niets schoon, dat regelt de natuur zelf maar.

Dat dus. Maar je kan het wel doen met lauw water en een doekje geloof ik, maar dat moet je paard ook maar net waarderen.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:07

Als hij hem uitschacht dan haal ik er een baby doekje er over heen en dan gaan de losse plakken vaak zo mee
Vaak spuit ik bij het afspuiten ook meteen even zijn koker mee

Vroeger in het wild werdt dat zelf wel geregeld door het naturlijk dekken maar tegenwoordig dus niet meer daarom ben ik er wel een voorstander van om het een beetje bij te houden als dat wil

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:08

ik doe er als ik hem aan het douchen bent, gewoon die water 'spuit' ( wel met warm water, anders paard tegen plafon) er een beetje 'tegen' aan,
als ie eruit hangt, dan wat uierzalf of doekje

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:53

Ik doe er niks aan, maar er zijn wel mensen die het schoonmaken. Hier waren volgens mij al topics over.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:39

Ian slaat het licht uit mijn ogen als ik eraan kom (meestal dan Bloos ) dus ik zet soms de kraan erop en de rest regelt de natuur dan zelf. Hij heeft nog nooit problemen gehad

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:46

ik doe er ook niks aa behalve as ik hem afspuit neem ik dat ook even mee. verder regelt de natuur het en hij heeft nog nooit iets gehad. mijn vorige paard ook nooit

Famke1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:52

Ik zet gewoon de waterslang er in, en met een lange handschoen pulk ik de viezigheid eruit, mijn paard laat het toe. Veel paarden vinden het niet leuk, dus denk wel om de veiligheid. Als het daar begint te stinken is het wel belangrijk dat het word schoongemaakt, anders kunnen er wel infecties bij komen. Ik doe het alleen met water, dus geen shampoo of andere reinigingsmiddelen

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:52

Ik heb ook even meegelezen, want heb sinds kort
ook een ruin. Wel fijn dat het alleen met water hoeft.
Hij vindt het trouwens niet erg als ik er aankom.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:40

Curly85 schreef:
Ian slaat het licht uit mijn ogen als ik eraan kom (meestal dan Bloos ) dus ik zet soms de kraan erop en de rest regelt de natuur dan zelf. Hij heeft nog nooit problemen gehad

En dan maar hopen dat je die problemen ook nooit krijgt, want als er wel iets is, kun je er dus nog steeds niet aankomen!
Gewoon rustig aan je paard er aan wennen dat je er aan zit, niet teveel tegelijk willen, kleine stapjes nemen. Enne, latex handschoentjes kunnen heel handig zijn om niet teveel geurtjes aan je handen te krijgen Haha!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:09

Er zijn gewoon paarden die dat echt niet toelaten hoor!!

Die van mij trouwens gelukkig sinds een jaartje wel. Ik zet gewoon de lauwe kraan erop en dan valt eruit wat eruit moet. De rest blijft mooi zitten. Ook mijn paard heeft godzijdank nog nooit problemen gehad. En daar ben ik blij om omdat hij toch al zo'n "aan-mijn-lijf-geen-polonaise-"-paard is.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:25

Als je paard het echt helemaal niet toelaat, moet je misschien je relatie met het paard eens onder de loep gaan nemen. En het gaat ook niet vanzelf, hoor, je moet daar gewoon voldoende tijd instoppen.
Het is belangrijk dat je overal aan mag komen bij je paard, als er een keer een medisch probleem is heb je echt geen tijd meer om het te oefenen. En dan heb je al stress genoeg bij je paard (en bij jouwzelf ook).

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:26

Ik moet het binnenkort ook een keer doen, denk dat een ontsteking wel makkelijk om de hoek komt kijken als je dat niet goed bijhoudt. Ik zou wel plastic handschoentjes aandoen en een knijper op mijn neus. Volgens mij stinkt dat gigantisch?

margriet7678

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:51

wassen met betadine schampoo en insmeren met vaseline
insmeren van de binnenkant v.d.koker met vaseline helpt ook.
Als paard plast zakt zijn penis langs vaseline en raakt zo vuil en vellen kwijt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:50

Sinds 3 maanden ben ik in het bezit van een ruin.

Mijn bedoeling is om het zaakje eens een keer schoon te maken.
Alleen laat hij nooit wat hangen. Hoe los ik dit op?

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:54

Mijn ruinmoet ik elke twee weken wel schoon maken. Hij geeft het zelf aan als die er last van heeft. En ja kan he took aan zijn benen zien die krijgen dan van die vieze plekken. In het begin was dat wel lastig hoor. Dan sloeg hij ook het licht uit je ogen. Maar met snoepjes en veel belonen schacht hij hem nu op commando uit. En mag ik hem schoon maken. Het gaat vooral om de koker trouwens bij hem. Hoe hij het voor elkaar krijgt weet ik niet maar hij verzamelt daar van alles in.

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:55

Oh ja in ontspannen toestand schachten ze hem vanzelf uit. In het begin moest ik hem daarvoor verdoven dus. Maar dat vond ik niet zo'n goed plan telkens die rotzooi in zijn lijf dus ben zelf wat gaan verzinnen.