schimmel in mijn borstels ..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Jennifer_

schimmel in mijn borstels ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 16:04

Hoi.

Ten eerste weet ik neit waar dit terecht hoort, staat het verkeerd: sorry Bloos

we op vakantie,daarvoor had ik mijn borstels gewassen. Ze waren nog een beetje vochtig en heb ze in de box gedaan en de klep opengehouden [om schimmel te voorkomen] kom ik terug van vakantie, na 3 weken, is de klep dichtgevallen, handschoenen onder de schimmel, box stinkt verschrikkelijk en ook de geur op mijn borstels is niet te haden. De handschoenen waren geen probleem, gewoon in de was, na 3 keer wassen was de geur er een beetje eraf.

Nu maakt het overgrote deel van de borstels niet veel uit, daar koop ik wel nieuwe van als ze blijven stinken, ze hebben korte haren en zijn synthetish, dus de stank is er snel uit [en mijn spons heb ik gewoon weggegooid]. Maar ik heb ook nog zo'n zachte borstel liggen, met lange zwarte haren, deze heeft 13,95 gekost en daar koop ik eigenlijk niet zomaar nieuwe van, het is een goede glansborstel. Maar omdat deze lange, dunne en veel haren. [het heeft een beetje wat weg van deze: http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _78050.jpg alleen dan 2x zo duur en in het zwart, het is ook een glansborstel]

hij heeft 2 keer in de chloor gelegen en ik heb 'm buiten in de regen laten liggen, een weekje ongeveer. En de stank is er niet lekkerder op geworden Clown het is nu een geurtje van paard, schimmel en chloor door elkaar. Wat kan ik hier het beste tegen doen?

lesilla

Re: schimmel in mijn borstels ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:06

mischien citronella bijdoen Clown

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:08

Ehmm.. ik denk toch een nieuwe kopen Scheve mond Geur is heel hardnekkig Scheve mond Verdrietig

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:10

Bij schimmel zo min mogelijk vocht erbij doen .. ik zou het eventueel een keer met heel heet water in de soda of biotax leggen en dan zo goed mogelijk drogen.

Schimmels hebben vocht nodif om te leven dus de fohn erop en drooghouden zou ik zeggen.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 16:11

Liedje schreef:
Ehmm.. ik denk toch een nieuwe kopen Scheve mond Geur is heel hardnekkig Scheve mond Verdrietig

haha, tja, als er echt niets te doen valt zal het helaas moeten .. ze hebben wel eens glansborstels van wat goedkoper, maar die hadden ze toen een hele tijd niet .. ach, weer een leer voor de volgende keer: doe nooit natte borstels in een poetskist als je op vakantie gaat .. Vork

denk je dat citronella zal helpen? dalijk heb ik een borstel met 4 geurtjes Clown

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 16:11

Thanks Riant Lachen zal het proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:00

Als het een borstel is van echte haren, kan je hem best wel wassen met biotex, en goed laten drogen natuurlijk.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:31

Biotex inderdaad.

Volgende keer niet meer in je box stoppen, maar echt goed laten drogen op een handdoek.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:33

Ik gebruik altijd Dettol om m'n borstels schoon te maken. En die geur is vrij overheersend.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 18:46

oke bedankt Lachen de tip van riant is aardig gelukt, hij is iig een flink stuk schoner, het water was helemaal bruin. De stank zit er nog een beetje in, maar is wel wat minder

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:57

anders doe je er gewoon een geurtje overheen. dat een dag of 2 laten i ntrekken en goed uitspoelen.
met een beetje geluk ruikt je borstel dan naar iets aangenamers en blijven er geen stoffen in de borstel achter om je paard jeuk te geven.

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:08

als het niet weg gaat andere borstels kopen Bloos

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 18:55

bedankt allemaal .. de geur is weg uit mijn synthetische borstels .. Tong uitsteken nu nog mijn glansborstel .. ach, ik zal het waarschijnlijk verder moeten doen met een half stinkende glansborstel .. mijn synthetische borstels zijn nu al zo'n 4 jaar van mij, en ik heb ze ook nog van iemand, dus ik kan wel wat nieuwe gebruiken.

Maar de geur in mijn glansborstel is ook een stuk minder Haha!

fotogril

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:10

Tip die er luit, nieuwe borstels daar kom je mee vooruit.

Blend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 03:35

Ik doe ook mijn borstels in een oude kussen sloop en dan in de wasmachine.
Perfect schoon en zonder geurtjes. Meestal was ik mijn paarden spullen tegelijk met of achter elkaar en spoel dan een keer na met de machine en dan is er niks aan de hand.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 04:36

Laten weken in een warme emmer met Dettol, en eventueel wat anti-schimmel erbij doen. Daarna op een droge plaats laten drogen, want vocht trekt juist schimmel aan. dat weekje regen zal hem dus geen goed hebben gedaan:P

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:35

ik dnke dat ik toch een andere borstel had gekocht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:42

RUI --> VSW.

babychicah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:53

Nieuwe kopen is het verstandigst.
het gaat er meestal niet helemaal uit.