soorten opfok en prijzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saar4

soorten opfok en prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 15:29

Een vraag aan de mensen die een jong paard hebben: hebben jullie je paard bij een professioneel opfokbedrijf lopen of bij iemand die zelf nog wat veulens heeft lopen? Of misschien gewoon thuis?

Waarom heb je hiervoor gekozen? Wat ben je per maand ongeveer kwijt en wat zit daar allemaal bij inbegrepen?

RUBYWHITE

Re: soorten opfok en prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:38

Mijn inmiddels 3 jarige merrie heb ik vanaf haar 3,5e maand bij huis opgefokt in een gemengde koppel. Zomerdag liep ze 24/7 buiten en winterdag kwam ze snachts op stal. De reden dat ik het niet wilde uitbesteden had mede te maken met de prijs/kwaliteit verhouding van de opfok bedrijven en we hebben thuis alle ruimte om het te doen dus het was het proberen waard. De kosten drukte ik door andere paarden mee te laten inscharen.

Het is ons in iedergeval zo goed bevallen dat we nu alweer 3 jonge paarden in opfok hebben. Haha!

_Jessica

Re: soorten opfok en prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:42

mijn hengstje van 1,5 staat gewoon bij een boer waar meerdere van zijn leeftijd staan
24 uur per dag buiten ook in de winter
in de winter worden ze wel onbeperkt met kuil bijgevoerd en geef hem zelf dan ook nog brokken.
hij groeit als kool en verhalen van in de winter buiten is zielig vind ik onzin want in het wild staan ze nog veel beroerder en redden ze het ook en hij is kerngezond.
ik betaal 65 euro in de maand en kan er alleen op zondag niet komen omdat de boer gelovig is verder ben ik er iedere dag.
de boer ontwormt ze ook netjes.
fotos van hoe hij daar is opgegroeid staan in mijn profiel