aan welke kant moet de opening van de weidestal komen (wind)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

albertje

aan welke kant moet de opening van de weidestal komen (wind)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 14:16

ik ga een weidestal/schuilstal laten plaatsen wie weet aan welke kant de opening in verband met de wind moet komen?

Mocca

Re: aan welke kant moet de opening van de weidestal komen (wind)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:54

Ik zou de opening niet naar het westen doen, iig hier komt de wind meestal daarvandaan. En verder, tja, het waait van alle kanten. Wij hebben een schuilstal met gewoon een 'deur'opening. Dus zeg maar een huisje, dan kunnen ze naar alle kanten beschut staan.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:18

Meestal is een opening op het zuid-westen het beste zeggen ze (in paardenboeken enzo). In de winter komt namelijk meestal de koudste wind uit het oosten. Maar als je in het westen woont heb je nog vaak last met de wind die van zee komt (inclusief de buieen Boos! ) Zelf zou ik kiezen met de opening naar het zuiden, en de opening niet te groot, zodat je paard om het hoekje kan staan.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:16

op het zuid-westen. en met een overkapping boven de staldeur. Hierdoor alleen bij strenge vorst de bovendeur dicht.

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:35

Ik hoorde van een stallenbouwer, dat stallen op het oosten moeten. Omdat er inderdaad mééstal westewind is en als er oostenwind is, je dan gemakkelijk de deur dicht kan doen.