Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

timokyana schreef:Ik zou alleen de dode puntjes trekken, zonde om ze a te knippen nu kun je ze nog mooi vlechten.
En met deze dikke manen worden het hele grote knotten! Ik wil ze ook nog wel lang houden maar wel een natuurlijker model
SientJ schreef:timokyana schreef:Ik zou alleen de dode puntjes trekken, zonde om ze a te knippen nu kun je ze nog mooi vlechten.
Ja, maar voor de wedstrijden wil ik er graag knotjes in makenEn met deze dikke manen worden het hele grote knotten! Ik wil ze ook nog wel lang houden maar wel een natuurlijker model

maaitjuh schreef:Ik zou het gewoon kort trekken. In combinatie met die lange voorpluk vind ik dat heel mooi.

Dus dan is zo'n schaar heel fijn. Je begint best ver bovenaan, een keer knippen, dan een paar cm omlaag, weer een keer knippen en zo tot de lengte die je ze wil hebben, daar knip je de laatste paar sprietjes die nog over zijn met een gewone schaar. MysticTinker schreef:Inderdaad door trekken wordt het dunner (je trekt gewoon een hele rij haren eruit)
Ik heb pas ook de manen iets bijgeknipt, heb ik gedaan met een uitdunschaar. Heeft ongeveer hetzelfde effect als snijden, het blijft er natuurlijk uitzien, maar ik kom liever niet met een mesje bij mn paard in de buurtDus dan is zo'n schaar heel fijn. Je begint best ver bovenaan, een keer knippen, dan een paar cm omlaag, weer een keer knippen en zo tot de lengte die je ze wil hebben, daar knip je de laatste paar sprietjes die nog over zijn met een gewone schaar.
Ik weet nu al dat ze straks helemaal kaal wordt als ik het ga doen