Stroomschok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Stroomschok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:42

Hey,

Ik vroeg me af of hier iemand al in aanraking is geweest met de stroom van een weide? Ik denk dat bij elke weide ongeveer evenveel spanning opstaat? Kan dit gevolgen hebben voor de toekomst?

Ik heb vandaag een schok gehad, waarom heb ik nog altijd geen idee van .. had gewoon het handvat vast en wilde de draad opzij doen zodat ik door kon met het paard. En daar was de schok.

Ik heb nu vanalles, maar ik weet niet of dat gewoon toeval is? Of misschien wel inbeelding ofzo..
Dus daarmee vraag ik me af of iemand dit misschien al meegemaakt heeft? En waren er toen gevolgen?

Ik kan wel zeggen: het is niet zo'n schokje als je krijgt bv. met de auto aanraken .. Amai nog niet.. Clown

Anoniem

Re: Stroomschok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:46

Ik heb het ook weleens gehad. Toen ging ik perongeluk op zo'n draad hangen met 2 handen omdat ik er even niet aan dacht dat het stroomdraad was. Nagelbijten / Gniffelen
Ik had toen erge hoofdpijn daarna, maar weet niet of het daarvan kwam.

nanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:47

Heey
Ik heb denk zo'n 10x een schok gehad, het was even schrikken
maar verder niks. Je zegt ik heb nu van alles, hoe bedoel je?
wat heb je nu dan??
DoeiDoei

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:49

Hoeveel stroom erop staat heeft te maken met het apparaat.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:50

Ik kan al niet meer tellen hoe vaak ik 'perongeluk' de stroomdraad van de wei heb aangeraakt.
De stroom is te zwak om echt schade te veroorzaken.
1 keer kwam het nogal hard aan, en dat was stroom op een prikkeldraad. Door het ijzer voel je het wel iets harder. Maar ik heb er nooit iets van over gehouden. Lachen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:52

Ag got, dat heb ik ook zo vaak gehad. Het vermogen kan per weide verschillen. Is maar net hoe iemand het instelt. Over het algemeen houd je er niks aan over, maar wat heb je dan voor 'dingen'?
Groetjes, mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:56

mijn shet heeft door het schikdraad nu een angst voor de draadjes, wil je haar een snoepje geven blijft ze op 1 tot 1,5 meter staan en niks dichterbijer.. dat stroom heb ik zelf nog nooit een schok van gehad gelukkig....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:00

Wat ik momenteel voel:
Hoofdpijn, ik bibber helemaal, kon me moeilijk concentreren met autorijden, met momenten heel erg kou en soms zo tintelingen/steekjes, maar niet op een bepaalde plaats ofzo (dus bv. in mijn arm en dan even later in mijn been enzo).

Ik weet niet, volgens mij is dat gewoon van het verschieten ofzo .. de "naschok" Lachen Het lijkt me ook niet dat dit echt gevolgen zou hebben, maar ik dacht misschien omdat paarden toch groter zijn dan mensen enzo dat het misschien voor mensen toch niet zo gezond kon zijn ...

Maar aan jullie reacties te lezen zijn er die er een hobby van maken Tong uitsteken

Edit; oh ja .. en ik kan niet meer typen Vork

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:07

Ik heb ook al behoorlijk wat schokken gehad van het stroomdraad. Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb de rest van de dag dan wel een 'opgeladen' gevoel. Alsof je ineens veel meer energie hebt. Vork

Maar ik ken ook wel mensen die er 'ziek' van worden (hoofdpijn, misselijk, braakneigingen, duizeligheid etc. ) en de rest van de dag op bed liggen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:09

Oe, dat is wel zwaar minder prettig. Maar ik zou kijken hoe het over een paar uur is. Komt toch wel goed, maar ik denk niet dat ze stroomspul zo maken dat mensen er iets van krijgen. Dat zou een beetje crux zijn...
Groetjes, mij

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:14

Heb dat ook heel vaak als ik de draad van het land vast wil zetten.
Maar heb d'r verder helemaal geen last van gehad eigenlijk. Heb het al zo vaak gehad,
ik denk niet dat de stroom sterk genoeg is om iets te kunnen veroorzaken, maar dat verschilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:17

Maar ik vraag me af: degene die zeggen van "ik heb dat ook vaak", is dat dan een echte schok?

Want ik heb het ook wel al vaker gehad (andere plaatsen) maar dan was dat gewoon zo'n .. allé, hoe noem je dat .. "tikje" .. Zo dat je het even voelt, zoals bv. je bij de auto ook wel eens kan hebben ... En zoals hier gezegd wordt als je de draad ergens vast wil zetten.

Maar nu was het toch wel een heel andere schok .. En ik had het ding gewoon in mijn hand en stapte opzij om de draad aan de kant te leggen. Dus nergens inhangen of weet ik veel, ik had het ding gewoon vast ..

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:20

Ik had het gevoel dat ik een schop voor me kont kreeg, de rest van de dag had ik eigelijk niks hoogstens heel even hoofdpijn en gewoon de schrik zat er even in.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:25

Ik heb ook al vaker een schok gekregen, 1x tegen mn hoofd (vraag me niet hoe dat kan Tong uitsteken) en toen was ik even 1sec. van de wereld en daarna barstende hoofdpijn. Ik wilde ook wel eens eronder door kruipen, dacht dat de stroom eraf was, niet dus... Maar toen was het meer gewoon een prik, daarna niets meer... En voor de rest altijd met m'n handen ofzo, als ik niet goed oplet, maar daarna heb ik nooit ergens last van, ik schrik alleen altijd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:27

Waar ik wat mee zit (maar waarschijnlijk maak ik me gewoon zorgen om niks) is dat mijn "klachten" pas later zijn begonnen .. Ik bedoel: ik krijg de schok, gooi die draad een meter verder (puur van de schok), ik zet het paardje in de weide, heb de draad terug vastgenomen om hem aan de kant te hangen (toen niks gevoeld overigens), heb nog een tijd in de weide gezeten, gezellig bij de paarden Lachen en toen ben ik nog wat binnen gaan praten met de mensen .. toch ook wel een tijdje, nog gelachen omdat die draad precies veel stroom geeft Lachen .. En daarna in de auto .. en onderweg naar huis begon het precies pas. Dus ik heb de hele tijd niks gehad ofzo, het is niet dat ik na de schok meteen dacht dat ik doodging of weet ik veel Tong uitsteken

_janet_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:22

Ik heb zo vaak de stroomdraad aangeraakt, soms voel ik de stroom gewoon niet, terwijl er een flinke stoot stroom opstaat.
Vroeger toen ik een jaar of 5 was, stond ik altijd met mijn handen aan de stroomdraad naar de koeien te kijken. Heb nooit klachten gehad.
Volgens mij kan een schok niet zo veel kwaad.

fannygirl94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:24

Ik heb al vaker een schok gehad en verder er nog nooit last van gehad!

L_niie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:25

zovaak!
ff schrikken
maar daarna niks geen last..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:27

ik 1 keer

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:28

Och, zovaak!
Op het moment van de schok voelt het heel rottig (duh Tong uitsteken ) maar daarna voel ik er niks van

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:36

Pff praat me er niet van Tong uitsteken
We gingen met de trekker het oefenparcours van de wei halen en ik moest het stroomdraadje open en dicht doen. Ineens zomaar ineens bleef die draad achter mn nog niet helemaal genezen navelpiercing hangen Tong uitsteken Hij bleef er echt aan plakken en moest hem er dus met mn handen vanaf halen!
Ik ging door de grond Tong uitsteken
En ik zou daar de geiten eten geven en had een wijde broek aan, jaa hoor, Kleng Tong uitsteken Door mn benen en alles pfff.. Haha Tong uitsteken wat is dat een poedersuiker! Heb me de hele middag raar gevoeld en voornamelijk in mn benen.. Een heel raar getintel steeds Tong uitsteken

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:39

het doet zeer en je schrikt, maar kwaad kan het niet.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:15

Ik weet niet in hoeverre de hoeveelheid stroom kan verschillen....

maar heb het vroeger vaak genoeg aangeraakt, maar laatst nu ik weer een nieuw paard heb, ook een klap gehad. ik werd duizelig, zwart voor mijn ogen etc.

Het was echt een knal, huid ook een beetje verbrand?

Ben ik nu in de loop der jaren een aansteller geworden Haha! of is het stroom daar zo hoog

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:17

Je krijgt er echt niks van hoor. Ik heb al 1000x in mijn leven een schok gehad, en de meeste keren was het van dat koeienstroomdraad (dat lijkt op dik ijzerdraad) en dat doet veel meer pijn dan lint. Weet nog dat ik een keer toen ik klein was het draad had vastgepakt met 2 handen en het toen niet meer kon loslaten. Scheve mond

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:16

poeh, ik heb iedere dag wel eens een schok te pakken van het stroomdraad...
ik kan nogal onhandig zijn Bloos
daar houd je echt niets van over (hoewel Clown )

maar laatst kwam ik met een metalenschep tegen het draad aan, de ondergrond was heel erg nat en toen kreeg ik een behoorlijke optater, die ik nog wel even heb nagevoeld. Maar schadelijk is het zeker niet.