Huurprijs stalling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

caranthir

Huurprijs stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 13:24

Hey,

Wij hebben net helaas onze paarden verkocht ivm studie, maar hebben wel in de tuin nog een bak en stallen staan. Mijn ouders denken erover dit te gaan verhuren. Hoeveel denken jullie dat je kunt vragen voor het volgende:

-3 Paardenstallen, waarvan 1 nu in gebruik als zadelkamer
-All weather buitenbak (38mx18m) met springmateriaal
-1 grote paddock (ong 13mx25m) en 1 kleine paddock met wat gras
-ruimte voor trailer
-Tuin is goed afgesloten met sloten
-Dichtbij hei en bos
-Voeren, uitmesten en mestafvoer moet de huurder zelf doen

Alvast bedankt voor reacties.

RUBYWHITE

Re: Huurprijs stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 14:08

geen idee in welke omgeving jullie zitten?

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 14:31

Oja, Laren in 't Gooi.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 05:44

Er zitten plus en minpunten moet ik eerlijk zeggen. De baan is vrij klein en je hebt geen land voor in de zomer. Wel kan je lekker naar het bos en staat je paard het goed achter slot en grendel. Wat ik ook een nadeel vind is dat je zelf moet voeren,mesten en voor de mestafvoer moet zorgen. Ik zou hier zelf persoonlijk niet veel voor willen betalen. Ik denk dat je rond de 120 moet rekenen.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 05:53

Ik ben het met Kenzo eens, zelf voeren en mesten in een goed afgesloten tuin is dan volgens mij vrij lastig.
Ook geen weidegang is een grote minpunt voor vele mensen.
Ik denk ook rond de 100/120 euro.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 06:43

Het zelf mesten zou ik niet over vallen. De mestafvoer heb ik me nog nooit mee beziggehouden. Dus zou ook niet weten hoe dat moet etc.
Zelf voeren is natuurlijk niet prettig. Dan moet je minimaal 3 keer per dag naar een stal toe die misschien wel niet dicht bij je huis ligt. Dat is toch wel een flink nadeel.

Daarom denk ik dat je niet veel meer zou kunnen vragen dan 140 euro.

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 09:04

Het klinkt helemaal niet verkeerd, vooral dat de paarden in de paddock kunnen staan, evt dag en nacht ook 's winters. De trailerstalling is ook een pluspunt. Dichtbij hei en bos, daarmee trek je zeker recreanten aan.
Alleen zelf voeren, mesten en mestafvoer is echt een groot minpunt.
Kijk, dat mesten vind ik geen probleem, dat is op wel meer stallen, mestafvoer, nou ach. Maar dat voeren.. Kun je niet iets met je ouders afspreken? Dat de huurders ervoor zorgen dat alles klaar staan en dat je ouders het geven?

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:13

ik betaalde hier in veenendaal voor een stalletje waarbij je iets minder mooie uitrijmogelijkheden hebt (het bos is vlakbij), een niet altijd goede rijbare bak (wel lekker groot en goed gedraineerd!!) zelf de weide schoonhouden, of je stal mesten. Zelf krachtvoer voeren, hooiruif werd 1 keer per dag gevuld. Water werd ook aangevuld.

met stalling: 150
zonder stalling: 100 (in de zomer 75).

Moet je zelf hooi regelen? en stro? en deze kosten zelf betalen??
zo ja dan zou ik zeggen 60 euro. en als dit erbij zit 100 euro.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:18

Ik denk dat jullie veel meer kunnen vragen als jullie zelf 3x per dag voeren. Als de paarden bij jullie aan huis staan is dat denk ik geen probleem, maar je kan per persoon wel zo'n 20 euro per maand meer vragen.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:18

Als jullie zelf gingen uitmesten en voeren en buitenzetten , denk ik ongeveer 175 euro.

en exclusief 125 a 140 euro.

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 15:55

Mijn ouders worden ook een dagje ouder en gek genoeg is zeker mijn moeder een beetje bang voor paarden en mijn vader heeft een drukke baan, dus die gaan zeker niet voeren. Maar ze zouden het wel prettig vinden als de tuin achter wat opgevuld zou worden, omdat er nu niemand komt. Als het gebruikt wordt begroeit het tenminste niet.
In ieder geval bedankt voor alle reacties.
Oh er is genoeg plaats voor voeropslag, wij haalden het zelf eens in de maand zo'n beetje bij een boer en brachten de mest met een karretje weg vlakbij ons. Hier vlakbij verhuren ze hetzelfde, alleen minder ruimte voor 250 euro voor 2 paarden. (ook zelf voeren, mesten etc.)
Ik ben wel verbaasd dat iedereen zo netjes 3x per dag voert, wij deden dat gewoon 2x per dag en de paarden stonden de hele dag in de paddock en nooit last mee gehad.
Maar we zullen eens zien, bedankt Lachen

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:12

Dan is dat dus 125 per paard als ik het zo lees. Dat lijkt mij een goed bedrag zoals ik eerder zei Ja

Bij ons krijgen de paarden ook maar 2 keer per dag voer en dat is prima voor ze. Maar toch moet je dan wel twee keer per dag er heen om ze te voeren. Als je dan overdag komt omdat je vrij bent is dat toch best lastig. Succes met het verhuren, je zal heust leuke mensen vinden met leuke paarden.

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:16

Om me er ook even me te bemoeien, het is mogelijk om de mest te laten ophalen door een bedrijf (waar dan wel weer kosten aanzitten afhankelijk van wat voor ondergrond> stro/zaagsel/etc.)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:24

eigenlijk alleen een rijbak en stalling ik zou niet meer dan 80 euro voor zo'n stalling overhebben
je hebt nl kosten voor voer (ook halen) stro, hooi/kuil en afvoer mest zelf meerdere keren naar de locatie toe moeten ivm met voeren en verzorging

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:27

Ik zag nu staan dat je 3 x per dag al veel vond. Ik woonde in het verleden 12 km van mijn paarden vandaan en voerde 4 x per dag momenteel bij huis en voeren wij tot 6 x per dag in het winterseizoen.

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:00

ik sta op een pensionstal met uitrij mogelijkheden een all-wheather Z-bak , een gewone bak, longeerring, springwei, merrie en ruinen gescheiden, snachts in de stal (behalve hoogzomers) er word uitgemest en gevoerd en de paarden worden naar binnen gehaald. dit is 125 euro per maand en de bix is 8 euro per maand

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:42

Dat is wel een mega goed plekje voor weinig geld! Jij hebt mazzel!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:39

En voor die 125,00 is het hier in de omgeving ook volop te vinden (20 km vanuit Arnhem), met goede faciliteiten.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:14

Ik heb mijn paard bij iemand thuis staan kost me 100 euro in de zomer 150 euro in de winter in de maand er is een buitenbak er wordt uitgemest en genoeg weide en er wordt gevoerd door de boer zelf net zo als het naar buiten brengen en naar buiten.. dus vind dat je het een beetje rond de 100 euro moet houden helemaal omdat jullie geen weiland hebben en ze zelf de mest moeten weg brengen en voeren de meeste mensen hebben hier geen tijd voor i.v.m werk, school
En als je het goed wilt doen denk er dan eerst goed aan wat je wilt en hoe je het wilt jullie zelf als eigenaren van het erf hebben een grote verantwoordelijkheid !!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:22

115,- max.

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:19

ik vind 100-120 euro een goede prijs, want er is geen binnenbak en uitmesten moet de eigenaar zelf doen...
hie is een stalling daar zijn binnenstallen, wasplaats, binnen/buitenbak en alles word voor je gedaan en in de buurt van bos en strand en dat is 150 per maand.
voor een pony dan... voor een paard 200

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:56

Mijn vader verhuurt ook 2 stallen met opslagruimte voor hooi e.d., buitenbak (is wel snel nat) en weitje van ong. 30 bij 40 meter, 1 km. van groot bos. Hij vraagt 150 euro voor de 2 stallen en ze moeten ook zelf uitmesten (niet afvoeren) en zelf voor eten zorgen, dus ze komen 1 x per dag en zetten dan ook het eten voor de volgende dag in kratten klaar en mijn vader zet ze ook binnen en buiten als dat nodig is. Dus ze hoeven dan maar 1 keer per dag te komen, want ze wonen ook niet bij hem in het dorp.
Komt neer op 75 euro per paard/pony excl. voer e.d.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 06:58

120 euro vind ik vrij prijzig. Als daar ook nog hooi, stro, brok en mestafvoer bijkomt kun je zo boven de 200,- zitten aan kosten. Dan vind ik het vrij prijzig voor een doe-het-zelf zonder weiland.