Zoals de meeste hier nu zo onderhand vast wel zullen weten is dat ik een eigen paardje heb gekocht. Nou, nog niet gekocht, maar komt zo snel mogelijk op proef (hopelijk morgen
). Maar nu had ik even een vraag: Op de plaats waar ze nu staat, loopt ze dag en nacht op de wei met een stel andere paarden (ongeveer 8). Als ze dan bij mij komt (nou, op de stoeterij waar ik help dan) KAN ze wel op de wei, want er is genoeg vrij (15.5 hectare voor 8 paarden, 5 hectare is geloof ik bezet
). Maar dan moet ze op een van de achterste weien, omdat daar de schuilstallen ook zijn. Maar...Probleem nummer 1: Dan staat ze helemaal alleen, want daarachter loopt alleen nog een hengstjaarling... En daar moet ze dan ook nog een eind vanaf staan, ivm losbreken van dat hengstje...hier mag ze ook niet bij in de buurt komen van de eigenaar.
Probleem nummer 2: Als omheining is daar alleen een schrikdraadje, geen prikkeldraad, maar gewoon schrikdraad (zo'n ijzeren draadje, geen lint ofzo
). En omdat ze dan alleen staat op onbekend terrein ben ik bang dat ze er dan doorheen loopt...En het weer vind ik deze week nou ook niet echt geweldig...
Nu zat ik zelf te denken; misschien dat ik haar gewoon 's nachts binnen op stal bij de rest van de paarden zetten en dan overdag gelijk om half 9 naar buiten tot half 5. Over 2 weken is ze hier ook weer weg, dan gaat ze naar de plek van bestemming

Maar wat zouden jullie doen? Toch buiten of toch 's nachts binnen?
Groetjes,
Sanne

) Ze komt in ieder geval elke dag haar stal uit! Dat is iets wat zeker is!