staart opknippen hoe?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

luffwinny

staart opknippen hoe?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 16:04

ik wil graag de staart van me paard op knippen maar ben bang dat het mis gaat..helaas kan niemand we daar bij helpen voor zaterdag en ik zou het wel graag willen iemand tips???

Tempus

Re: staart opknippen hoe?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:17

Ik dacht dat je de staart van je paard het beste hield op de hoogte dat hij/haar zijn staart normaal draagt en dan te knippen

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:21

gewoon een goeie schaar heb je nodig.
het einde van de staart pakken en de staart op de juiste hoogte afknippen.
niks moeilijks aan!
als het een klein beetje scheef wordt geknipt, valt dat eigenlijk ook niet eens op.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:26

iemand vragen of die even boven aan de staart zijn/haar arm er onder wil doen en dan (iets) boven de uhh ben even de naam kwijt hoe dat heet bij paarden maar het heet bij ons enkel (stuk waar het dus breder is bij het been van het paard) en dan afknippen. de reden dat de arm onder de staart moet is omdat je dan de maat afknipt waarop ze lopen omdat paarden hun staart wat hoger optillen als ze lopen (stappen, draven, galop)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:07

Om het recht te krijgen pak ik altijd de staart bovenaan vast en glijd dan met met hand naar beneden.. Dan knippen. Die je dat een paar keer, dan is de staart netjes recht.