welke stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

candygirl20

welke stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 15:00

ik weet niet of het hier goed staat maar probeer het maar Haha! . Ik sta nu al een half jaar met me pony op een pensionstal. Ik heb het er onwijs naar me zin en me pony ook. Alleen ben ik zo bang voor de winter, die kou en regen. Ze hebben er alles alleen geen binnenbak. ook krijg ik priveles. Het is ook niet zo heel ver van me huis vandaan. Maar nu ben ik tegen een manege aangelopen waar ze dus wel 2 binnenbakken hebben, mee de les in mag en wedstrijden kan doen en dat allemaal voor ong. dezelfde prijs. Maar die manege ligt een stukje verder nl 17km van me huis vandaan. Verder regel je alles zelf net zoals pension. oja bij die manege kan je niet echt naar buiten.

wat zouden jullie doen want vind het wel moeillijk.

Achterom

Re: welke stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:09

Ik zou blijven waar ik was.
Hoe is het met de weidegang gesteld bij de beide stallen?

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:10

Ik rij al 3 jaar buiten in wind of regen. Ben een beetje sterk , koop een goede regenjas en rij gewoon buiten. Als het vriest , kan je dan niet met de trailer naar die andere manege rijden ? ANders rij je gewoon een dagje niet Knipoog

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:14

Kun je die binnenbakken ook gebruiken op de tijden dat jij wilt rijden? Als er dan manege lessen zijn, moet je alsnog buitenrijden. Een goede regenjas doet wonderen in de regen en op de kou kun je je ook kleden. En van het rijden wordt je best wel warm. Kijk het eens een winter aan op de stal waar je staat. Bevalt het deze winter niet dan kun je altijd nog opzoek gaan naar een andere stal. Moet je op de fiets naar je pony? Dan is 17 km door de kou en regen ook geen pretje.

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:18

als ik jouw was zal ik goed gaan nadenken wat je zelf wilt, ik sta op zelf ook op een pensionstal en wil daar echt niet weg, dus denk goed na voordat je wat overweegt.

candygirl20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 15:21

ze hebben op beide stallen gewoon weidegang, en er is altijd wel een bak beschikbaar om te rijden. Ik wil zo graag een keer met wedstrijden mee doen en dat kan niet op die pensionstal, alleen heb nu privles en daar is het gewoon groepsles.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:26

Is er geen rijvereniging in de buurt van je pensionstal zodat je daar lid van kunt worden (en in een binnenbak kunt rijden Knipoog) ?
En 17 km vind ik best ver, voor mij zou het té ver zijn...
En idd, op kou kun je je prima kleden!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:20

17 km fietsen heen en terug door weer en wind is erger dan een klein uurtje in de regen rijden lijkt mij... Misschien kun je ook nog tussen de buien door rijden, maar dat fietsen is toch snel een uur heen en een uur terug... Ik zou gewoon bij de pensionstal blijven en kijken of ik in de buurt ergens in een binnenbak kan rijden als het langere tijd slecht weer blijft...
Straks heb je de puf niet door het slechte weer te fietsen en sla je helemaal dagen over...

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:23

Kijk eens op www.equistriannomads.nl , daar hebben ze hele lange KITT chaps. Echt topdingen! Met een goede jas erbij en neopreen handschoenen kom ik op die manier prima de winter door!

En ook voor de luchtwegen van je paard is het stukken gezonder en beter om buiten te rijden ipv in een binnenbak.
En denk je ook niet dat je veel meer zal leren met een priveles dan in een groepsles bij een manege?
En uitrijmogelijkheden....
Tig jengelende kinderen op een manege die je niet hebt op een pensionstal.

Nou, ik zou het wel weten hoor!!!

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:35

[quote="Meisje21"]
Is er geen rijvereniging in de buurt van je pensionstal zodat je daar lid van kunt worden (en in een binnenbak kunt rijden Knipoog) ?
quote]

Hier ben ik het ook mee eens. Anders moet je eens kijken wat je belangrijker vind.
Binnenrijden in de bak of bv buitenritten maken. Ik denk wel dat je idd meer leert
van een priveles dan van een groepsles.
Succes!

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:40

Hoi,
Ik zou gewoon lekker dicht bij huis blijven staan. Heb zelf ook een tijdje verder van huis gestaan, is niks je gaat het ontzien om te gaan. Enne ik rijd altijd buiten, is goed te doen. Priveles is ook veel beter dan groepsles, leer je veel meer van.
En je pony vindt het ook veel fijner buiten, weet ik zeker. Buitenritjes zijn ook belangrijk om je pony lekker fris in zijn hoofd te houden.
En wedstrijdjes zijn er altijd wel ergens in de buurt waar je aan deel kunt nemen, toch?
Als je zelf geen trailer hebt en het is te ver weg die wedstrijden, wil misschien iemand je wel brengen.
Succes.
Groetjes Astrid. Pling Cool Tong uitsteken

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:12

idd gewoon lekker blijven staan waar je staat, op maneges is het vaak hartstikke druk, bakken zijn vaak bezet door lessen en 17 km fietsen is toch best een eindje , gewoon een lange onderbroek kopen en dan kom je de winter wel door Haha!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:46

ik zou het wel weten.. ik zou gewoon op de pension stal blijven..als ik nu terug kijk op de tijd dat ik op de manege reed dan dan denk ik "man..! wat kreeg ik daar slecht les." groepsles is gewoon niet fijn.. altijd achter alles en iedereen aan hobbelen en nooit zelf het figuur kiezen dat je wilt rijden.. je leert er ook totaal niets van. de instructeur laat namelijk iedereen een beetje rondhobbelen, en geeft af en toe een aanwijzing, daarnaast heeft hij niet zijn volledige aandacht voor jou en dat is soms erg vervelend als je een probleem hebt met je paard. dus prive les is fijner.. je heb op pension stal privé les en geen kleine meisjes van ong. mijn leeftijd die zomaar in je paard zn stal komen zonder dat jij het weet (dat gebeurd echt vaak!!) en de mensen op een pension stal zijn meestal tien keer zo gezellig en geven je ook tips enz. het is daar gewoon veel fijner ik zou dus kiezen voor pension.. gezien je het naar je zin hebt!! kou is geen punt een dagje rijden overslaan maakt echt niet uit en als je paard een beetje goed werkt dan krijgt hij het vanzelf warm. jij gaat ook vanzelf zweten dus jijk blijft ook niet koud. daarnaast zijn de regenjassen niet voor niets uitgevonden..! en als je je paard een beetje goed verwent dan blijft hij zeker zin hebben om voor jou te werken!!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:56

helemaal mee eens! OK dan!

ikealover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:51

Gewoon goed nadenken wat je hart je ingeeft.
Als je t naar je zin hebt dan zou ik zeker niet verhuizen als ik jou was.
Want waarom verhuizen als je oop een leuke stal staat Pling

Btw weet je eigenlijk al wat je wil ?

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:37

Zijn er geen andere stallen in de buurt waar je staat met een binnenbak toevallig ???
Weet natuurlijk niet waar je nu ergens staat Lachen