Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

jessie84 schreef:Ik wil misschien op vlas overgaan,maar als je leest schijnt het HET strooisel tezijn.Klopt dit?Ik ben altijd heel schoon op mijn stal doe 3x perdag poep ruimenen natte plekken weghalen.Is vlas dan wel wat voor mij.Ik wil overgaan ivm het moeilijk kwijt kunnen van de mest.
Scum schreef:[naam verwijderd], dat opstrooien doen wij dus nooit. Alles eruit....
Scum schreef:Nee, elke dag gaat al het nat en alle drollen eruit (in het weekend 2x per dag). Vooral het nat mag zeker niet blijven liggen. Het goede spul wat achterblijft wordt weer verdeeld en ik maak het ook los. Als het te weinig wordt dan komt er een pak bij. Dat is ongeveer 1x inde week. Bij ons ligt ook ongeveer 20 cm.
Hee Scum, jij gebruikt het vlas als gehakseld stro. Je volgt de richtlijnen voor optimaal vlas totaal niet. Juist de nattere plekken maken een fijne stevige onderbodem die isoleert en verstevigd! Zeker nooit loshalen die onderbodem - al is af en toe niet zo'n probleem.. maar wekelijks? Zo hoort het niet.
).
voor mij niets anders meer dan vlas. 
Het enige nadeel wat ik idd kan opnoemen is dat het niet mooi van kleur blijft maar dat is dan ook het enige nadeel wat ik kan bedenken. Mijn paarden zijn er veel schoner door, de bovenlaag is altijd schoon/droog en het bespaard veel tijd...