Ik ben erover aan het denken om een eigen paardje te kopen. Wat ik er allemaal mee ga doen, zal ik hier schrijven. Zou je willen antwoorden wat je ervan vind? Moet ik nog iets doen..? Is iets zielig? Of doe ik teveel?
Als ik mijn eigen paardje heb, staat deze 24 uur per dag in de wei. Hij heeft een schuilstal waar hij altijd in kan. Er staan al 2 andere ponny's in de weide waar hij in komt(ruinen). Ze hebben dus altijd wel en beetje beweging.
Ik geef mijn ponny extra beweging door er bijna elke dag op te rijden. Tot nu toe(later misschien niet meer) kan ik mijn paardje niet rijden op 2 dagen. Wel kan ik mijn paardje elke dag even schoonmaken en als het nodig is afspuiten.
Hij krijgt hooi als voer en extra brokken s'avonds.
Als ik les krijg met mijn paard, is dat of gewoon in de wei.. of in Montfort(een plaatsje verderop). Als ik in Montfort ga lessen, moet ik erheen lopen. Dit kost een uur(als ik rustig maar vlot ernaartoe wandel). Ik neem dan dus les in het weekend.
Wat vind jij hiervan? Wil je ook extra kijken naar het aantal beweging die hij dan krijgt?

) Hou er wel rekening mee dat, in de winter bijvoorbeeld, je paard ook bijgevoerd moet worden op de dagen dat je niet kunt komen om te rijden... (En dan liever meermaals per dag, dan in een keer een heleboel)