de schoft van uw paard ook kapot door deken,DE gratis oploss

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

solo_gekkie

de schoft van uw paard ook kapot door deken,DE gratis oploss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 18:22

hallo allemaal,
ik had van de winter een heel zwaar deken op mijn paard liggen,en hij heeft een hele hoge sgoft ,en daarmee had hij bij de vorige eigenaar in de stapmolen gelopen,en toen is dat heel erg gaan schuren op zijn shoft en is dat dus open gegaan.
mijn moeder had hierop een hele gode oplossing
ze had nog een stuk shuimrubber liggen.daar had ze een kussenhoes om gedaan,en die op solo's rug gelegt(net achter de sgoft).
een elastisch singeltje eromheen en het deken er weer op,en het is nu helemaal genezen,
dat komt omdat er dan geen druk op de sgoft zit

romeorowan

Re: de schoft van uw paard ook kapot door deken,DE gratis oploss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:35

Ik heb jaren geleden een paard gehad wat daar ook last van had. Ik heb toen een kussentje gemaakt in de vorm van zo'n nek kussen dat je in de auto kunt gebruiken. Werkte ook perfect.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 07:11

De beste oplossing: koop gewoon een passende deken !!!

Anoniem

Re: de schoft van uw paard ook kapot door deken,DE gratis op

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 07:17

Vaak kom je pas na een paar dagen gebruik er achter dat de deken toch niet echt goed past. Als je een paard hebt waarvan de huid heel snel open gaat, heb je zo een probleem.

Als mijn paard een kwartiertje met een leren singel van iemand stapt is de huid aan 2 kanten kapot, huid eraf, rood. Hij heeft overigens heel snel ergens een wondje, dus een verkeerde deken opleggen bij een hoge schoft kan natuurlijk altijd gebeuren. Lopen ze een half uur in de stapmolen en de deken is naar achteren geschoven, dan kan dat nare plekken geven.

Ik vind de tip van TS een hele goede. Vork

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:59

Je kunt ook een zenith kopen, of big-D.
Deze dekens hebben een uitgesneden schoft. Ik heb er ook twee en ze hebben een hele mooie pasvorm.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:49

ElCamino schreef:
De beste oplossing: koop gewoon een passende deken !!!

Bij sommige paarden heb je dit probleem dus echt bij alle dekens... Knipoog

Vind het best een goed idee trouwens van dat kussentje Lachen

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:29

Ik heb dit bij melody ook gehad.
Deken paste het eerste jaar goed maar is uit gaan hangen waardoor het naar achter schoof het 2ejaar.

Ik heb toen een klein handdoekje opgevouwen en netiets verfder als het rugbontje vastgezet.

Ze heeft het deken inmiddels alweer 2jaar opgehad zonder schuren.

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:34

Ik heb dit probleem afgelopen winter ook gehad, met een deken die het jaar daarvoor geen problemen gaf!
Tip van mijn zus; (oude) onderlap voor bandage op de rug leggen (over schuur/ kapotte plek), deken erover en dan de lap weer over de rand van de deken terug vouwen. Schuurplek was zo genezen!

Melanie

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:36

Of geen deken opdoen Pling

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:20

Liedje schreef:
Of geen deken opdoen Pling

Ja als het zo simpel was!!!!!
Mijn 2 jarige hengstje krijgt ook absoluut geen deken op .....
Maar mijn andere paard schiet in het najaar zo dik in zijn vacht dat ik hem wel moet scheren (als ik hem gezond aan het werk wil houden)...tja en dan is een deken helaas wel nodig!

Melanie

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:55

Het lijkt me alleen niet echt fijn zitten voor een paard, zo'n kussen-constructie op zijn sCHoft.

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:58

Die van mij hadden er ook last van gaat vanzelf weer weg.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:29

mijn verzorgpony heeft dit afgelopen winter ook gehad!

alleen is het lastige dat het een fjord is en die manen dus in de weg zitten, hier iemand een oplossing voor? manen worden wel weggeknipt, maar nog die kleine stoepels blijven zitten, en zon schoftbeschermers lijkt me daarom voor hem geen oplossing..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:13

mijn paard had het ook, maar ik had niet zo 123 een nieuwe deken bij de hand. toen heb ik het inderdaad ook met zo'n kussentje gedaan. de wond kon toen helen, met de deken er nog op. helaas is het haar wel wit geworden... maar goed, hij krijgt nu toch geen dekens meer op. mijn pony wel, maar zij heeft haast geen schoft en een duurdere deken met een perfecte pasvorm, en dus niet het minste schuurplekje!

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:28

snoetie schreef:

alleen is het lastige dat het een fjord is en die manen dus in de weg zitten, hier iemand een oplossing voor? manen worden wel weggeknipt, maar nog die kleine stoepels blijven zitten, en zon schoftbeschermers lijkt me daarom voor hem geen oplossing..

Waarom lijkt je dit niks? En wat Tommy10 uitlegde over die onderlap?

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:33

ienna schreef:
snoetie schreef:

Waarom lijkt je dit niks? En wat Tommy10 uitlegde over die onderlap?

ohw sorry heb het verkeerd uitgelegd! ik had gekeken voor zo'n schoftbeschermer wat je kunt kopen zo'n zwarte, soort zwempakje Bloos

ik ga dit wel uitproberen, maar ben bang dat het geen oplossing is.. omdat zijn manen daar in de weg zitten.. maar wie weet is het wel dé oplossing!

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:51

snoetie schreef:
ohw sorry heb het verkeerd uitgelegd! ik had gekeken voor zo'n schoftbeschermer wat je kunt kopen zo'n zwarte, soort zwempakje Bloos

ik ga dit wel uitproberen, maar ben bang dat het geen oplossing is.. omdat zijn manen daar in de weg zitten.. maar wie weet is het wel dé oplossing!

Oow nee kan me ook niet echt voorstellen dat dat lekker zit bij een fjord (heb zelf ook 2fjorden)... Dan zou ik eerder het idee van de TS proberen of dat van die onderlap, dat doen we bij mij op het werk altijd en dat werkt perfect!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:54

die 'zwempakjes' vallen mij ook erg tegen. ik heb hem er toen wel omgehad, maar de hele schoft was stuk...

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:01

merrieveulen schreef:
die 'zwempakjes' vallen mij ook erg tegen. ik heb hem er toen wel omgehad, maar de hele schoft was stuk...

BH's noemen we het hier Tong uitsteken maar ik ben er ook niet zo kapot van, ze zijn ook meer gemaakt tegen de schuurplekken op de schouders en het elastiek lijkt me nou juist weer gaan schuren/knellen...

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:51

met die BH moet je opletten! dat is pure synsthetische bucht voor in de stapmolen id dit een zeer slecht idee ivm de wrijvingen. Tot dierenartsbezoek toe! dit is enkel goed voor op de wei of in de stal

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:04

Mijn pony kan dus ook echt geen enkele deken verdragen. Ze halen allemaal haar schoft open. Ik ga haar dit jaar zonder deken houden, als dat tenminste lukt (ze is al oud en kan haar eigen temperatuur niet optimaal meer regelen, mede doordat ze niet zo snel eet omdat ze een paar tanden mist). Misschien is zo'n kussentje een idee.. als ze het zonder deken niet trekt..

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:21

Mijn merrie heeft dit probleem ook, vooral bij de bucasdekens (en dat zijn geen goedkope dekens!). De horseware dekens zitten bij haar beter. Helaas heb ik dus ook nog een vrij nieuwe bucas vliegendeken met hele hals waarbij ze, ondanks dat de maat echt goed is, weer een schuurplek heeft. Heeft iemand wel eens schapenbont geprobeerd in een deken te stikken? Is dit misschien een optie?