Ik heb ook een mat er in gehad. De mat krulde idd bij de hoeken om en het vlas ging er onder zitten waardoor er bulten kwamen. Het stonk niet, maar hij staat ook op vlas. Elke dag de natte plek eruit en dat scheelt. Ik denk idd dat het warmer is dan beton en het kan idd je paard beschermen tegen schuurplekken. Mijn paard had een schuurplek aan zijn hak en die ging maar niet over.
Ook ooit een rubbermat in de stal gehad die over een koeienrooster was gelegd, verder stro in de stal. Dat was gigaglad. Ik ben 2 keer uitgegleden in de stal en bijna onder mijn paard gevallen, heel gevaarlijk. Mijn paard stond toen nog op ijzers en ik denk dat dat ook de reden is geweest dat hij niet meer ging liggen. Dus zorg ervoor dat het rubber geruwd is, de urine er niet op kan blijven liggen en stro in de stal lijkt mij dan ook niet slim, want dat neemt te weinig vocht op. Dan scheelt het nog of je een ruin of merrie hebt. Vanzelfsprekend heb je in het midden een natte plek bij een ruin en als hij daar ook in de buurt gaat liggen en met opstaan over die natte plek schraapt met zijn hoeven, en het is glad.... Een merrie is altijd makkelijk, meestal toch in het achterste gedeelte of in het hoekje is het nat. Dan zul je met een mat weinig last van natte en gladde plekken hebben.
Ik heb dus een ruin, dus ik weet dat ik goed moet kijken wat voor mat ik neerleg.