Voorpluk geel, wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Voorpluk geel, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 12:23

De voorpluk van mijn schimmelmerrie wordt gelig. Hoe krijg ik dit weer wit? Met een natte spons?
Wie heft er tips?

Groetjes Nelleke

8nnemiek

Re: Voorpluk geel, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:39

Vind je paard het erg om een paar straaltjes water over zn neus te krijgen? Ik heb zelf een spuitje (zonder naald natuurlijk) wat ik met water vul, het duurt iets langer, maar werkt wel goed om de voorpluk te wassen.
En om het extra wit te krijgen zou ik zilvershampoo gebruiken.
Verder ben ik héél erg tevreden over cowboy magic greenspot remover, dat spuit je erop, laat het even zitten, en daarna kun je de ergste bruine en geligheid zo eruit wrijven.
En ook is er van cowboymagic nu een nieuwe shampoo voor gele gloed eruit te krijgen, die moet echt heel goed zijn, maar zelf heb ik em nog niet geprobeerd.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:25

gewoon even lekker insoppen met wat shampoo en daarna wat antiklit en glans spul indoen. wordt het zo weer spierwit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:27

maar die moet je ook weer uitspoelen, mijn paard krijg ik echt niet zover dat ik zijn voorpluk nat kan maken hoor! en dan loopt het water met schuim ook in/ langs de ogen en neus.. nee bedankt...

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:13

Wassen is de enige mogelijkheid dat je de voorpluk weer schoon krijgt. Desnoods maak je het wat vochtig met een spons als ze dat minder eng vind. Als ik mijn paarden was, sla ik het hoofd echt niet over. Veulens worden hier ook gewassen, uiteraard altijd met warm water. In het begin zal het even wennen zijn als ze water op hun hoofd voelen, maar dat gaat echt wel over. Mijn jaarlingmerrietje kan ik overal wassen, zelfs op haar hoofd en onze vorige hengst van 2 bleef rustig staan als ik zijn hoofd ging inzepen en afspoelen; hij vond het prima allemaal.
Laatst bijgewerkt door Parce op 14-08-06 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:05

Rustig aan langzamerhand proberen om een beetje het hoofd schoon te spuiten, sommige vertikken het. Maar op een andere manier krijg je die voorpluk niet wit!

x_pink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:58

als de pluk groot genoeg is kan je het dan niet achter zijn oren bij de rest van de manen houden en dan wassen?

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 21:25

Wassen op dr hoofd vind ze verschrikkelijk dus dat lukt niet. Shampoo lukt ook niet want ze beweegt veel met dr hoofd dus dan komt het gegarandeerd in dr ogen. Ik probeer het wel met spons en die magic green spot.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:26

je hebt speciaal voor witte paarden een droog-shampoo, zo komt er geen water aan te pas en is je voorpluk toch weer wit! Knipoog Haha!

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 10:10

Waar kan je dat krijgen?

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:01

ehm ik denk wel bij de betere ruitersportzaak Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:11

En als je de voorpluk naar achteren duwt zodat je hem met de manen mee kan wassen?

x_pink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:42

Charos schreef:
En als je de voorpluk naar achteren duwt zodat je hem met de manen mee kan wassen?

Dat bedoelde ik ook Knipoog

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:43

Misschien moet je hem wassen zoals Charos zegt. Met shampoo voor mensen met grijze haren. Dat haalt de gele gloed eruit.