Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cassidy schreef:Vraagje: Waarom willen jullie geen oude straatverlichting?

Moonny schreef:Ja voor straatlantaarns moet je een vergunnig hebben, mijn buurman had ze langs de bak staan en hij heeft ze weg moeten halen omdat hij geen vergunning had. (ik weet niet ofdat ook zo is voor die verlichting van sportvelden) Wij hebben zelf een grote bouwlamp hangen en die verlicht eigenlijk de hele bak goed.

Verder is de site van www.agrilight.nl een handige site.Moonny schreef:
Nee, voor straatlantaarns is niet altijd een vergunning nodig en dat is afhankelijk van de plaatselijke verordeningen!!
De beste verlichting voor veelvuldig gebruik is hogedruk kwik (SON en SON-T bij Philips). 4x 250W op 8mtr masten voldoet vrij goed. 2x 400W op 10mtr werkt ook, maar geeft meer vlekken.
Gebruik je maar af en toe de bak, dan zijn bouwlampen te overwegen, maar besef dat die veel stroom gebruiken en een veel kortere levensduur hebben! Even voor de beleving: een lamp van een straatlantaarn wordt 1x per 4 jaar vervangen en deze branden dan elke dag 10 - 14 uur!
Zou makkelijk kunnen hoor, dat het afhankelijk is van de plaatselijke verordening, ik weet in ieder geval dat ik ze hier niet neer mag zetten zonder vergunning. Dus ik zou zeker eerst informeren bij de gemeente voor dat je ze gaat plaatsen.