Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

meelen schreef:kijk je wel uit dat ze geen mok krijgen?! zet anders een stukje af, en gooi er zand op.
PeertjeRijsa schreef:dat betegelen lijkt me ook niet zo heel handig, als ze dan heen en weer lopen en er licht dan bagger op dan kan dat oudste paard ( met die ijzers) ook nog snel uit glijden lijkt mij niet zo een slim plan.
Jol1 schreef:Hoe groot is het stuk wei waar ze op staan? Onze paarden staan ook op kleigrond, maar wij hebben er (nog) geen last van dat het modderig wordt.
Op de wei gaan ze alleen als het droog is. Maya schreef:Ik heb een betonplaat nabij het hek, zodat ze buiten ook droog kunnen staan, en een open stal eraan verbonden.
Jol1 schreef:15 bij 20 meter noem ik geen wei, het is nog niet eens de oppervlakte van een bak. Het enige wat je kunt doen is er een paddock van maken, want zo'n klein stukje kun je met een beetje regen toch nooit groen houden. Hoe kleiner het stuk is waar ze op staan des te eerder het zwart zal worden. Je zal dan toch zand met iets daaronder moeten storten, anders gaat het echt niets worden.
Hoe wil je het dan noemen?? Een paddock is het niet want dan had er dus wel een vatsoenlijke bodem ingelegen en ik heb al gezegt dat zoiets in de planning is en dat dat ook niet zo'n simpele kwestie is van alleen zand storten.
Overigens heb ik er verder niks op gestort, zand spoelt ook weg in de regen, gezien het bij mij een ongelijke grond is. Ze staan gelijk op de kleigrond, 's winters zakken ze dus 10-15 cm weg, en 's zomers is het droge grond. Drainage zou kunnen, maar vind ik wat te hoge kosten, plus de hele boel moet dan compleet gereorganiseerd worden, en in tussentijd kan ik ze nergens anders kwijt, plus het is nog maar de vraag of het zal werken.
Maya schreef:Ik noem het paddock, omdat het een omheinde ruimte met grondbodem is
ienna schreef:Jol1 schreef:Hoe groot is het stuk wei waar ze op staan?
Ik schat 20 bij 15 meter ongeveer. Hebben dat stuk dus afgezet omdat ze anders het gras wat er nog staat ook kapot lopen en dan hebben ze helemaal niks meer als het weer wat droger word.
Jol1 schreef:Zelf zou ik ervoor kiezen om gebroken puin te storten, iets op afschot (d.w.z. iets schuin). Dit goed laten inklinken zodat het een plaat wordt en daarop zand, eventueel met wegendoek ertussen. Dat doek is niet echt noodzakelijk, omdat ik aan neem dat je de paddock niet om te rijden gaat gebruiken.
Dat stukje van 15 bij 20 in 1/3de verdelen en dan dat 1/3 deel een beetje uitgraven (dat zou alsnog moeten als er puin in komt) en dat dan op dat 2/3 deel leggen. Water kiest toch altijd het laagste punt, dus dat staan ze 'daarboven' wat droger. Maya schreef:Ik ken je probleem, mijn paddock (stond ooit gras in) is met regen ook een flinke modderpoel. Ik heb een betonplaat nabij het hek, zodat ze buiten ook droog kunnen staan, en een open stal eraan verbonden. En verder banjeren ze maar door de blub, het is niet anders bij mijOp de wei gaan ze alleen als het droog is.

?