stalling op de weide

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jodoka

stalling op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 19:02

Hallo

Ik kan een stuk land gaan huren.
Nu mag daar van de gemeente volgens de vrouw geen stal op worden gebouwd.
Maar nou vroeg ik me af,mag er wel een verplaatsbare container erop worden gezet?Of valt dat bij de gemeente onder stalling bouwen?

verootjoo

Re: stalling op de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:05

Volgens mij mag dat... Maar ik zou het voor de zekerheid even bij je gemeente vragen, dan weet je het zeker. Als later blijkt dat het niet mag, heb je een probleem Nagelbijten / Gniffelen

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:22

Als je een container stal wilt plaatsen dan heb je toch een vergunning nodig. Wij zijn ook op zoek naar verplaatsbare stallen, zoals op www.hippo-tech.de staan. Die zijn verplaatsbaar achter je auto, net als een aanhanger. Ik denk dat je daar minder problemen mee zult krijgen, omdat je die zelf ook telkens kunt verplaatsen als het zou moeten. Met een containerstal lukt dat echt niet.

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 20:12

Idd jol1 die is erg gemakkelijk,maar wat een prijzen zeg Clown

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:29

Echt even navragen bij je gemeente wat er wel en niet mag.
hier mag je nog niet eens een caravan neerzetten zonder gedoe met de gemeente, namelijk. Het verschilt enorm.

Wat waarschijnlijk wel mag is een afdakje. Daar kun je van die balen kuilvoer tegenaan zetten aan verschillende kanten. Kunnen ze niks van zeggen Haha!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:03

Een container stal is vergunningplichtig. Alleen als je kan aantonen dat het tijdelijk is, dan mag het vaak zonder vergunning.

Wendy schreef:
Echt even navragen bij je gemeente wat er wel en niet mag.
hier mag je nog niet eens een caravan neerzetten zonder gedoe met de gemeente, namelijk. Het verschilt enorm.

Wat waarschijnlijk wel mag is een afdakje. Daar kun je van die balen kuilvoer tegenaan zetten aan verschillende kanten. Kunnen ze niks van zeggen Haha!

Een afdakje mag waarschijnlijk ook niet, omdat dit permanente bebouwing is.

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 10:31

Idd een dakje en stal mocht dus al niet.
Hm word moeilijk immers dat mn paard nog vaak veel schuilen..Heeft het weiland huren niet veel nut..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:33

Staan er geen bomen oid?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:34

Wij hebben het hier eens nagevraagd bij een stuk weide. Een stal bouwen mocht niet, verplaatsbare stallen (containers) mochten wel.
Ik zou het als ik jou was gewoon navragen bij de gemeente. Lachen
Succes!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:33

In veel gemeenten moet je voor een container e.d. een vergunning aanvragen. Vandaar dat ze vaak een beetje verscholen liggen, achter een huis, onder de bomen... zolang de buren niet klagen, doet een gemeente vaak niet moeilijk. Maar dit is natuurlijk niet legaal. Knipoog

Als de nood aan de man komt: een stal bouwen van strobalen, de wanden zogezegd, hierop een zeil strak trekken en daarbovenop weer een rij balen om het zeil op zijn plek te houden. Hiervoor heb je geen vergunning nodig, maar is natuurlijk niet ideaal om lang te laten staan.

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:48

bij de gemeente vragen wat er nou wel en niet mag, krijg je ook niet een probleem als je dalijk iets doet wat niet mag Knipoog
Succes !

albertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:19

Jol1 schreef:
Als je een container stal wilt plaatsen dan heb je toch een vergunning nodig. Wij zijn ook op zoek naar verplaatsbare stallen, zoals op www.hippo-tech.de staan. Die zijn verplaatsbaar achter je auto, net als een aanhanger. Ik denk dat je daar minder problemen mee zult krijgen, omdat je die zelf ook telkens kunt verplaatsen als het zou moeten. Met een containerstal lukt dat echt niet.

hallo ik ben bezig met het aanschaffen van een buitenstal en heb ook een brochure van hippo-tech aangevraagd, maar daarom alvast een vraagje aan jouw over hoe de stallen van hippo-tech bevallen
alvast bedankt groetjes albertje