Stalling ouder paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gladiator

Stalling ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 13:35

Mijn paard is 23 jaar en de laatste maanden is hij erg verouderd. Nu zou ik hem deze winter nog naar een andere stalling willen doen (omdat onze weide vlug drassig is en het moeilijk rijden is). Mijn paard heeft jaren op een manege gestaan waar hij super verzorgd wordt, maar niet in de weide kon. Vorig jaar heeft hij dan op een andere manege gestaan, waar iedereen supervriendelijk was, hij af en toe in de weide kon, maar waar ik niet veel deftig kon rijden, met als gevolg dat hij op het einde van de winter echt lastig werd. Nu weet ik een stalling waar hij dagelijks op de wei kan, waar ik deftig kan rijden en hij super zal verzorgd worden, alleen moet hij dan weer naar een nieuwe omgeving terwijl hij al oud is. Wat zouden jullie doen? Toch naar die nieuwe stalling? Naar één van de vorige maneges? Of hem toch thuis laten?

xjudithx

Re: Stalling ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:36

Wat is deftig rijden????

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:36

hoe reageerde hij vorrheen op plaats verandering??
ik heb er een merrie van nu 39 staan,m die kan ik echt niet meer verplaatsen.. ( zie profiel voor haar)

Gladiator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 08:47

Mijn paard heeft bang van "springende" paarden, dus kon ik eigenlijk nooit fatsoenlijk, zonder rare stoten met hem rijden, alleen in de groepsles, maar die zat vol beginnelingen. Dus kwamen we nooit verder dan een drafje en een stapje.

Voorheen reageerde hij heel zenuwachtig op nieuwe omgevingen, maar leek zich wel redelijk snel aan te passen. Maar hij bleef wel altijd goed eten en zo en hij had geen diarree (enkel in de paardenvan).

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:11

ik heb ook een oudere pony(29) al ze ergens een dagje moest logeren at ze niet ze kon niet op stal(kwam via ramen eruit) en stond maar een beetje suf te kijken heel lusteloos. zodra ze dan weer terug was op der eigen wei wa alles goed. nu staat ze ook op een andere stalling eet ze wat maar voor der neus komt de stal wil ze liever niet uit en als ze buiten is loopt ze te springen en gek te doen. denk dat het ook erg veel van de sooort stalling afhangt.je kan het altijd proberen

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:23

Als ik jou was zou ik het paard op de stal zetten die je nu voor ogen hebt.
Op die manier kun jij je paard fijn rijden, wat voor jullie beiden een voordeel is, en je paard kan ook nog lekker de wei op, wat wil je nog meer!
Ik denk niet dat het slecht voor je paard is om hem te verhuizen, het zal even wennen zijn maar zo stokoud is hij nu ook weer niet.

Succes!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:27

Ik zou hem alleen verhuizen als de voordelen bij de nieuwe stal duidelijk groter zijn dan waar hij nu staat èn alleen als je het doet met de intentie om hem daar tot z'n dood te laten. Verhuizen heeft een behoorlijke impact op een paard, al zal de één het meer laten blijken dan de ander.