Hoeveel zou ik kunnen vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PatsyPatsy

Hoeveel zou ik kunnen vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:59

Ik weet niet goed waar ik deze adv moet plaatsen. Als ze fout staat moeten de moderators ze maar verzetten...

okay dan!

hier is mijn vraag. Ik heb een aantal geïntresseerden in mijn paard. Die er zot van zijn en ze eventueel graag willen kopen. Aangezien ik graag een paard wil met nog meer potentieel en waar ik nog verderop mee wil geraken en mijn vrienden er echt gek van zijn zou ik het mss wel kunnen overwegen haar over te laten aan hen. Maar nu heb ik totaal geen idee hoeveel mijn paard ongeveer waard is en wat ik ervoor zou kunnen vragen. Zeggen jullie even je gedacht??

Het gaat om een donkere vosse merrie van 7 jaar (°14 april 1999)
Volbloedje en 1m60 groot, onder de man lijkt ze groter. Zeer mooi en leuk gebouwd.
Ze heeft reeds wedstrijdervaring op zowel spring als dressuurgebied. Loopt een L-proefje en springt parcours 1m-1m10. Heb er thuis al 1m25 mee gesprongen.
Verkeers, trailer en vrachtwagenmak.
Heb ze onlangs meegenomen op reis naar duitsland waarbij ze superbraaf was. (7u transport)
Heeft tevens ook zeer veel potentieel voor de cross of endurance! Maar dit is iets dat mij minder ligt in tegenstelling tot haar.
Komt zeer goed overeen met kleine kinderen en andere paarden. Nog nooit ziek geweest in haar ganse leven. Ik ken haar sinds veulen...
Wel een paardje met karakter, niet van de gemakkelijkste.
Gaat zeer graag vooruit maar bokt of steigert nooit.
Wat denken jullie ervan? Welke prijs zou ik ongeveer kunnen vragen?

hieronder enkele foto's.
groetjes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Re: Hoeveel zou ik kunnen vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:01

Hangt ervanaf of ze gekeurd is,anders lijkt mij 4/5 duizend wel redelijk.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:58

Heeft ze al veulens gehad..? (ivm fokwaarde) ..?
Als ze rontg. goed is gekeurd, of goed word gekeurd, dan vind ik dat je er wel 4.500 voor kan vragen.. Lachen

Aangezien het paard nog vrij jong is, en al L1 loopt. Het is jammer dat ze vrij klein is, en je geen bloedlijnen kent.. Ze heetf wel haar uitstraling mee, en dat is vaak wel in je voordeel qua prijs.. Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:37

Zitten er papieren bij? Want dat is ook voor een groot deel prijsbepalend.

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 10:30

De merrie heeft geen papieren.
Hoewel velen zeggen dat haar grootte een minpunt is, is er hier in de streek veel vraag naar paarden van rond de 1m60. Dit meer voor vrouwen of jongeren.
Ze heeft ook nog geen veulen gehad. Normaal zouden we haar dit jaar laten dekken hebben maar aangezien we volop in de wedstrijden zaten hebben we het uitgesteld tot vorig jaaR.
Ik ben 100% zeker dat ze rontg. of klinisch goedgekeurd zal worden. Ik ken het paard van veulen af en weet dat er niets aan mankeert.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:54

onderschat die keuring niet. Ondanks dat een paard goed en gezond is, kan er rontgenologisch best iets zichtbaar worden wat je anders niet had kunnen merken. En het staat ook niet vast of ze er ooit last van zullen krijgen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:50

Een paard is waard wat de gek ervoor geeft zeg ik altijd maar.

Ik ben het met Joyce eens. Je paard kan zomaar ergens een 3 op scoren in een keuring terwijl hij er aan de buitenkant perfect uitziet. Een nadeel vind ik de stokmaat, en dat ze pas L1 loopt terwijl ze al 7 is. Sommige mensen doen er ook moeilijk over als er geen papieren bij zitten.

Voor de rest loopt ze wel netjes en ze heeft wedstrijdervaring. Als ze goedgekeurd zou worden zou 6000 denk ik wel een redelijke prijs zijn.

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 11:42

tof, de waarden die jullie zeggen. Ik schrok me een bult. Ik dacht altijd dat 2500 al veel was. Nu heb ik wel niet veel verstand van prijzen en verkoop maar toch. Blijkbaar heeft mijn jaren training wel blijkbaar zin gehad en is ze veel in waarde opgeschoven.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:49

Even ter relativering: Er is genoeg leuks te koop voor beneden de 4000 euro met papieren en wedstrijdervaring op L-niveau.
Voor 6500 euro kun je ook een KWPN-stermerrie van een jaar of 5 tot 7 oud kopen die al L2 dressuur is.
Vragen en krijgen zijn 2 verschillende dingen. Ik heb gemerkt dat mensen wel echt flink zakken als je je eigen budget aangeeft.

Je kunt altijd hoog inzetten, en dan zien of er mensen interesse hebben. Dan kun je daarna rustig zakken. Wil je je paard verkopen dan kun je dat het beste voor zijn 10e jaar doen...

Zonder papier en L1 zou ik eerder denken aan een prijs tussen de 3000 en 3500 euro als het verder een makkelijk, fijn paard is.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:25

Ik denk ook dat 4500-6000 euro wel erg hoog gegrepen is. Een merrie zonder papieren is om te fokken niet zoveel waard en L1-dressuur is niet hoog genoeg om de vraagprijs daarvoor veel te verhogen. Uit je verhaal begrijp ik dat het niet echt een paardje voor beginners is. Voor echte dressuurfans is ze vrij klein en voor een jonge ruiter die nog bij de pony's wil starten net te groot. Het is moeilijk te beoordelen van een foto hoe haar gangen zijn. Een paard met een goede beweging is ook weer duurder. Ik denk dat je zo rond de 3000-3500 euro uit zal komen als het paard goed beweegt, maar bij paarden is het nog altijd zo dat je krijgt wat de gek ervoor geeft.

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:23

even terzijde: die 2 springfoto's vind ik wel bijzonder netjes. Als ze zo parcours 1.25 ook rondspringt Wow!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:50

Zie ook : viewtopic.php?f=51&t=546311 Vandaar hier een slotje.

Overigens mag je maar 2 foto's per post plaatsen, wil je daar in het vervolg ook wat rekening mee houden? Lachen