Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

alsnog is alle info welkom Jol1 schreef:Hier in het westen hoef je het in ieder geval niet te doen om goedkoper uit te zijn. Het maaien is natuurlijk wel goed voor je land, maar een grote rol is bij zelf (laten) hooien maar 2 euro goedkoper dan als je het hooi inkoopt. Als je dan nog eens pech hebt dat het persen bij een baal of wat verkeerd gaat, is je kleine beetje winst al weg. Nu heb ik het wel over het geval dat je het hooien moet laten doen.
) kunnen we dan de kosten delen, waardoor het goedkoper wordt om zo te hooien.
(eerst moet het groeien, en met een hongerig paard in de wei groeit het niet)xtostarlight schreef:Dus als je paarden wil houden op hetzelfde land dat je ook wilt hooien, wordt het denk ik iets moeilijker. Of minder hooi, of de paarden minder plaats.
Anita_D schreef:Jol1 schreef:Hier in het westen hoef je het in ieder geval niet te doen om goedkoper uit te zijn. Het maaien is natuurlijk wel goed voor je land, maar een grote rol is bij zelf (laten) hooien maar 2 euro goedkoper dan als je het hooi inkoopt. Als je dan nog eens pech hebt dat het persen bij een baal of wat verkeerd gaat, is je kleine beetje winst al weg. Nu heb ik het wel over het geval dat je het hooien moet laten doen.
Bij ons in de regio is hooi veel duurder om te kopen, dan dat je het van je eigen land af haalt.
Wij hebben een stukje land wat we ieder jaar twee keer proberen te hooien, lukt het de tweede keer niet meer vanwege het weer, dan laten we het inkuilen.
Voor het persen en wikkelen van een baal kuilgras betaal ik als ik het goed zeg zo'n 12 euro per baal, maar die baal verkoop ik in het voorjaar wel weer voor 30 euro (ik voer zelf alleen maar hooi).
Voor het inpakken van de pakjes hooi betaal ik zo'n 60 eurocent per pakje, als je in de winter zelf pakjes hooi moet kopen (bij een fourage handelaar), betaal je meer dan 2 euro per pakje hooi.
Ik vind het tegenwoordig best eng om hooi te kopen waarvan je niet weet van welk weiland het komt, in verband met Jacobskruiskruid.
Ook heb je meer controle over de kwaliteit van het hooi van eigen land.

AlexandraM schreef:hoe doe jij het dan ivb dat je paarden wel op je land lopen???