Mishandeling en verwaarlozing ezeltje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FashionMe

Mishandeling en verwaarlozing ezeltje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:03

Hoi!

Hier wat verder op de wei staat een ezeltje bij alle andere paarden. Niemand weet van wie dit ezeltje is. Het ezeltje wordt helemaal niet verzorgd, niemand kijkt er naar om. Het zit vol schurft en heeft (denk ik) ook zomerexceem waar niets aan gedaan wordt.

Het ergste van al is dat het ezeltje zijn hoefjes al zo lang niet meer gedaan zijn dat ze helemaal in een krul zijn gegroeid. Zo als een narrenschoen. Ik kon het eerst ook niet geloven maar het is echt zo erg ! Hij kan helemaal niet goed lopen , het ezeltje strompeld bij wijze verder ipv te lopen.

Een vriendin en ik zijn van plan een van de dgen er naar toe te gaan , foto's van hem en zeker zijn hoeven te trekken en naar de dierenbescher ming te sturen. Is dat goed ?

Wat kan de dieren bescherming hier dan aan doen en zo ? Kan iemand mij meer uitleg geven over hun capaciteiten ?

Woplala

Re: Mishandeling en verwaarlozing ezeltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:14

Je kan beter de AID bellen, zij kunnen/mogen meer. Heb ik zelf ook gedaan. Met de dierenbescherming heb ik slechte ervaringen, heb ze 2 keer gebeld en zijn nooit op komen dagen Nagelbijten / Gniffelen De AID kan en mag meer heb ik gehoord, zoals ik al zei heb ik ze zelf ook een keer gebeld, moet er wel bij zeggen dat ik ze na een tijdje niet meer nodig had omdat de pony waar het om ging toen al weg was..
Dit is het nr. wat ik toen heb gebeld, je wordt wel een paar keer doorverbonden Bloos 0455466230
Je kan natuurlijk wel de dierenbescherming bellen, misschien doen ze er in jouw buurt wel wat aan...

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:15

Direct bellen en melden, liever nog bij de AID.
Zij komen dan langs om te bekijken of het echt zo ernstig is als jullie aangeven en kunnen dan tot actie overgaan varierend van een waarschuwing geven en onder toezicht stellen tot in beslag name van de dieren.

Ik heb je overigens even gepbt.

FashionMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:40

Maar bestaat dat ook in Belgie, daar woon ik namelijk Knipoog

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:42

Lijkt me wel Lachen Even navragen ofzo? Of in het tel. boek zoeken... Misschien kan je er achter komen van wie het ezeltje is, want hij staat bij paarden toch, die moeten toch ook van iemand zijn? Een briefje ophangen ofzo?

FashionMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:45

Nogal rare situatie daar, het zijn allemaal paarden van verschillende eigenaars. De eigenaar van de wei , die weet zogezegd niet van wie het ezeltje is Verward

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:50

dat is wel heel erg raar. Ik neem aan dat de eigenaar echt niet zomaar een ezeltje n zn wei laat staan zonder te weten van wie die is. En als hij niet weet van wie die is zal er ook niks betaald worden lijkt mij. Dus hij zal het wel niet willen zeggen, of mss is het ezeltje van de eigenaar zelf. Ik zou gewoon de dierenbescherming/AID bellen en dan maar zien wat er uitkomt.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:53

Ja, het is idd nogal vreemd dat de eigenaar van t land het "niet weet" dan lijkt het mij een vreemde kerel/vrouw?? Komen de eigenaren van de paarden regelmatig langs daar op het land? Want dan zou je het bij hen kunnen vragen of zij er iets meer van weten, want als die ezel ziek is kan hij dat ook op de paarden overbrengen dus als ik zo'n eigenaar was zou ik wel willen weten van wie die ezel is, zeker alstie er zo uit ziet ... Lachen

FashionMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:55

Ja , ik vind het ook vreemd. Er staat nog een fries, die ontzettend veel schurft op izjn hoofd heeft. En de 2 andere paarden zijn zo schuw dat ze niet eens afkomen..

Ik heb nu de dierenbescherming van belgie gemaild over hoe en wanneer ze maatregelen kunnen treffen en welke deze zijn.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:58

Oke Lachen dat is alvast een begin Lachen

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:02

Goede aktie hoor, ik hoop dat er wat aan gedaan word.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:42

Vind ik ook Knipoog

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:31

En, weet je al wat meer?? Lachen

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:52

ik hoop dat de dierenbescherming er wat mee gaat doen, want dit is gewoon mishandeling! ik vind het in ieder geval erg zielig. als de eigenaar van het land die ezel er langer dan een bepaalde tijd op staat en er is niet bekend van wie de ezel is, draait hij er volgens mij voor op.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:09

gollempje schreef:
ik hoop dat de dierenbescherming er wat mee gaat doen, want dit is gewoon mishandeling! ik vind het in ieder geval erg zielig. als de eigenaar van het land die ezel er langer dan een bepaalde tijd op staat en er is niet bekend van wie de ezel is, draait hij er volgens mij voor op.

Ja, denk ik ook...maar je moet het zoiezo wel in je bol hebben als je niet weet van wie een beestje is en je ziet dat hij er zo uitziet...
Mm, als ik de TS was zou ik echt in staat zijn om het dier te ontvoeren Bloos Nu ook, maarja, beetje te ver...Nagelbijten / Gniffelen Over 2 weken heb ik weer plek in mn stal dus dan issie zeker welkom Bloos

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:54

Woplala schreef:
Mm, als ik de TS was zou ik echt in staat zijn om het dier te ontvoeren Bloos

Was ik dus van plan maar het is een halfuurtje stappen , en ik denk dat ik hem zoveeel pijn ga doen met zijn hoeven en vergroeide benen. De dieren bescherming zegt 'dat ze imand gaan laten naar kijken Gaaaap '

Ik ga er morgen met vriendin naar toe en dan deel ik de foto's met jullie Vork

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:17

Wat verschrikkelijk dat iemand die doet he! Boos! Hier kan ik dus echt niet tegen, of het nou een Giraf, paard, koe of kat is zoiets doe je gewoon niet...

Ik hoop voor het arme ezeltje dat er iets aan gedaan word, hou je ons op de hoogte? Lachen

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:07

is er al enig nieuws over te melden?

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:02

Oke, Epona Lachen we wachten de foto's wel af...ben wel benieuwd hoor...
Ik hoop dat ze er snel iets aan gaan doen, anders kom ik met mn bende een neem m mee, wat denk je daarvan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:30

Dit doe je maar onder je eigen naam --> slotje.